خبرهای داغ:
مدیر گروه هنر‌های تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح:

در تبیین مبانی نظری هنر انقلاب ضعف داریم

مسعود نجابتی با بیان اینکه در عرصه جبهه فرهنگی انقلاب ضعف تئوریک داریم، گفت: ما نیاز به تبیین مبانی هنر دینی و انقلابی داریم و تبیین این مبانی کار هنرمندان نیست.
کد خبر: ۸۹۹۶۷۶۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
در تبیین مبانی نظری هنر انقلاب ضعف داریم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مسعود نجابتی دوشنبه شب در سلسله نشست‌های تخصصی انجمن هنر‌های تجسمی طلاب که با موضوع نقش آفرینی هنرمندان حوزوی در عرصه هنر‌های انقلاب در نگارستان اشراق قم برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این انجمن گفت: بسیاری از کمبود‌هایی که در عرصه هنر کشور وجود دارد و نیاز‌هایی که حس می‌شود می‌تواند با فعالیت این انجمن برطرف شود.

وی با اشاره به انتظاری که جامعه و جبهه فرهنگی از حوزویان دارند، بیان کرد: ما در یک جنگ تمام عیار قرار گرفته‌ایم و هنر و رسانه به عنوان مهم‌ترین ابزار در این جنگ کاربرد بسیاری دارد.

مدیر گروه هنر‌های تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح افزود: در سال‌های گذشته با رهنمود‌های مقام معظم رهبری و ورود برخی ارگان‌ها به امور هنری، اتفاقات خوبی افتاده و تشکل‌های مردمی بسیاری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در عرصه جبهه فرهنگی انقلاب ضعف تئوریک داریم، گفت: ما نیاز به تبیین مبانی هنر دینی و انقلابی داریم و تبیین این مبانی کار هنرمندان نیست.

نجابتی تصریح کرد: هنرمندان ما امروز به یک پشتوانه فکری و مبانی نظری نیاز درند؛ پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب نیاز است که این مبانی مجدداً تبیین شده و برای شرایط روز تهیه شود.

وی ابراز داشت: ما نیاز به مطالب و محتوا‌هایی داریم که جوان امروز را اقناع کند؛ چشم ما به دست شما حوزویان برای تبیین این مبانی است و با آغاز به کار این انجمن همه خوشحال شدند که اتفاق خوبی دارد می‌افتد.

مدیر گروه هنر‌های تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح بیان کرد: در فضای مجازی و حقیقی ترکش‌های جبهه مقابل به فرزندان ما برخورد می‌کند و ما در مقابل آن‌ها باید کاری بکنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث ایده، نیاز به کمک شما حوزویان داریم گفت: هنرمندان ما در فضای کسب مهارت کم نمی‌گذارند و در بخش‌هایی مانند طراحی پوستر، گرافیک متحرک و ... جلو هستیم، ولی در بحث ایده مشکل داریم.

نجابتی عنوان کرد: طلبه‌هایی که هنر را به خوبی می‌شناسند باید در زمینه تولید فکر و ایده ورود کنند، در نمونه‌هایی که ترکیبی از هنرمند و طلبه در کنار هم قرار گرفته‌اند اتفاقات خوبی را شاهد هستیم.

وی ابراز داشت: یکی از مشکلات ما این است که می‌خواهیم به صورت منفرد کار هنری تولید کنیم؛ هدف این است که اثری تولید شود که تأثیرگذار باشد و اگر چند نفر با هم در تولید اثر شریک باشند اشکالی ندارد.

مدیر گروه هنر‌های تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح گفت: در بررسی آثار جبهه مقابل متوجه می‌شویم که گروهی برای خلق یک اثر اندیشیده و آن را تولید کرده‌اند و سعی می‌کنند اثرشان بدون نقص باشد.

وی بیان کرد: شهید مطهری روزی در مورد حجاب حرف‌های تأثیرگذاری داشت، ولی امروز باید قبول کنیم که به یک ادبیات جدیدتری نیاز است، چراکه دشمنان در این عرصه شبهه تولید می‌کنند.

نجابتی تصریح کرد: ما نیاز به عبارت‌های جدید و مطهری‌هایی داریم که وارد این فضا شوند و ادبیاتی داشته باشند که به ما در این عرصه‌ها کمک کند.

وی گفت: در جبهه مقابل مرتباً دم می‌زنند که هنر سفارش پذیر نیست، ولی می‌بینیم آثاری که تولید می‌کنند و به دست ما می‌رسد با منظور و هدف است.
ارسال نظرات