کارشناس اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

بازی دولت با قدرت خرید مردم حرام است

شیخی گفت: دولت اسلامی مسئول قدرت خرید و معیشت مردم است، شرعا دولت نمی تواند با استفاده از ابزار پولی قدرت خرید مردم را افت یا خیز دهد.
کد خبر: ۸۹۹۶۷۸۰
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

مجید شیخی، کارشناس برجسته اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج  با اشاره به تعیین نرخ دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم در کشور گفت: دولت اسلامی مسئول قدرت خرید و معیشت مردم است،وقتی ابزار پول در دست دولت است؛ این ابزار امانتی  خواهد بود  که شرعا دولت نمی تواند با استفاده از آنها قدرت خرید مردم را افت یا خیز دهد.

 بازی دولت با قدرت خرید مردم حرام است

این کارشناس برجسته اقتصادی کشور با اشاره به  بازی دولت با قیمت دلار و قدرت خرید مردم برخلاف موازین شرع مقدس اسلام عنوان کرد: دولت در قبال افت و خیز قدرت خرید مردم مسئول است پس اگر دولت با بازی با قیمت دلار چه خود خواسته و چه ناخواسته با قدرت خرید آحاد مردم بازی می کند شرعا حرام است و مسئول جبران قدرت خرید مردم باز دولت خواهد بود.

شیخی با بیان این مطلب که حداقل وظیفه دولت افزایش قدرت خرید اقشار کم درآمد همچون کارگران است؛ تصریح کرد: بنابراین کمترین کار دولت این است که اقشار کم درآمد و ضعیف همچون کارگران را قدرت خریدشان را ارتقاء دهد.البته این افزایش قدرت خرید می تواند شامل کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران هم شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت اسلامی تأمین اجتماعی و رفاهی مردم است؛ تأمین اجتماعی هم به معنای این است که هر کسی به اندازه نیازش باید تأمین شود و از طرفی هم هرکسی باید به اندازه توانش کار کند.

ارسال نظرات