اظهارات ترامپ که ترس از یک جنگ جهانی تجاری را ایجاد و بازارها را آشفته کرده است و همچنین تضعیف ارزش دلار قیمت طلا را افزایش داد و به 1322.21 دلار رساند.
کد خبر: ۸۹۹۶۸۰۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، قیمت طلا روز دوشنبه به علت تضعیف ارزش دلار بالا رفت و سرمایه‌گذاران در میان آشفتگی در مورد بروز یک جنگ جهانی تجاری، کمتر در معاملات شرکت کردند.

هر اونس طلا 2.10 دلار افزایش یافت و 1322.21 دلار فروخته شد.

طلا از ابتدای ماه مارس که به کمترین قیمت در 2 ماه گذشته برابر با 1302.61 دلار در هر اونس رسید، بیش از 20 دلار افزایش ارزش داشته است.

کارلو آلبرتو دی کاسا، تحلیلگر اکتیو ترادس گفت: «محدوده 1300 دلار یک محدود مهم حمایتی است و به نظر نمی رسد که طی چند روز آینده به زیر این سطح برود مگر اینکه ارزش دلار آمریکا به خوبی ترمیم شود.»

شاخص دلار که ارزش این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی می‌سنجد 0.1 درصد کاهش یافت . دلار اواخر هفته گذشته به علت نگرانی در مورد بروز یک جنگ تجاری در اثر اظهارات ترامپ در مورد اعمال تعرفه‌های سنگین بر فولاد و آلومینیوم، در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به کمترین رقم در 16 ماه گذشته کاهش یافت.

بارناباس گان، تحلیلگر اوسی‌بی‌سی گفت: «بیشتر نوسانات اخیر طلا به علت اظهارات ترامپ بوده است. ناظران بازار به دقت در حال رصد این هستند که وی چه خواهد گفت و انجام خواهد داد زیرا هیچ کس نمی داند در حقیقت وی چه انجام خواهد داد.»

«تهدید اجرای تعرفه فولاد و آلومینیوم هنوز یک امکان است و برای همین است که قیمت طلا در این سطح در حال تجارت است.»

علی‌رغم واکنش شدید از سوی هم‌پیمانان تجاری آمریکا، ترامپ از کوتاه آمدن از تصمیم خود مبنی بر وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم خودداری می‌کند.

استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: «با توجه به ماهیت غیرقابل پیش‌بینی احساس حاکم بر بازار کنونی، سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت برای مقابله با ریسک فزاینده سیاست‌های بحث‌برانگیز ترامپ به خرید طلا ادامه خواهند داد.»

انتظار می‌رود ترامپ این تعرفه‌ها را اواخر این هفته نهایی کند هرچند برخی می‌گویند این اقدام هفته آینده ممکن است اتفاق بیفتد.

ارسال نظرات