خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

بی‌توجهی به اوضاع معیشتی کارگران نشانگر ضعف‌های موجود است

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: متاسفانه امسال در بخش درآمدهای غیرنفتی و هم‌چنین سرانه ملی کشور کاهش چشمگیری داشته ایم که می‌بایست برای این مسئله برنامه‌ریزی شده و تدبیری اندیشیده شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۸۳۳
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص رکود در بازار شب عید در روزهای منتهی به پایان سال اظهار کرد: رکود به وجود آمده وابسته به بحث رشد اقتصادی است که متاسفانه امسال نسبت به سال‌های قبل کاهش بیشتری را داشته است.
وی تبیین کرد: متاسفانه امسال در بخش درآمدهای غیرنفتی و هم‌چنین سرانه ملی کشور کاهش چشمگیری داشته ایم که می‌بایست برای این مسئله برنامه‌ریزی شده و تدبیری اندیشیده شود.
این کارشناس با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ابراز داشت: طی دوسال اخیر رهبر معظم انقلاب همواره در بیانات و سخنرانی‌های خود بر روی زیرساخت‌های کشور تاکید داشته‌اند که متاسفانه همواره از سوی مسئولین با کم‌توجهی و بعضا بی‌توجهی همراه بوده است.
قبادی تصریح کرد: تا زمانی‌که توسعه و رشد پایه‌های اقتصادی در کشور افزایش پیدا نکند یقینا درآمد سرانه مردم روز به روز پایین‌تر خواهد آمد.
وی با اشاره به بالارفتن بی‌رویه قیمت دلار تشریح کرد: بالارفتن قیمت دلار به موضوعاتی چون کسری بودجه و عدم مدیریت‌های صحیح مربوط می‌شود و در هفته‌های اخیر همواره ما شاهد بالارفتن بی‌رویه نرخ ارز و دلار در کشور بوده‌ایم.
این کارشناس ادامه داد: افزایش بی‌رویه نرخ ارز و دلار سبب کاهش ارزش پول ملی و به تبع آن کاهش ارزش درآمد شده و نرخ تورم را از درآمد مردم بیشتر می‌کند.
قبادی مطرح کرد: بالارفتن نرخ ارز سبب بالارفتن قیمت‌ها و در نتیجه کاهش قدرت خرید مردم می‌شود و بالارفتن نرخ ارز را می‌توان در رکود و سکون بازار شب عید به طور کاملا شفاف دید.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در همایش کارگران بیان کرد: بی‌توجهی به اوضاع معیشتی کارگران نشانگر بی‌تدبیری‌ها و ضعف‌های موجود در این حیطه بوده که باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد و همایش حضرت آقا در جمع کارگران نیز بر اهمیت ویژه توجه به معیشت کارگران اشاره دارد.
این کارشناس متذکر شد: عوامل مختلف در پایان سال دست به دست هم داده است تا امسال فشار بیشتری را بر اقشا کم درامد جامعه شاهد باشیم.
وی افزود: راهکار و راه حل اصلی برای مقابله با این رکود مقاوم سازی و بالا بردند تولیدات داخلی کشور است.
قبادی در پایان تبیین کرد: سرمایه گذاری ها باید به سمت تولیدات داخلی هدایت شوند و نیز باید نسبت به افزایش کیفیت محصولات تدبیری صورت گرفته و در مقابل نیز با منفعت طلبی ها، رانت خواری ها و دادن امتیاز بی جا به وابستگان و برند های خارجی که ثمره ای جز ایجاد این مشکلات ندارند کنار گذاشته شود.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار