خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

تعدیل ثروت را از عوامل تاثیرگذار در تحقق عدالت اجتماعی است

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: دولت باید برنامه‌ریزی‌هایی را برای تحقق عدالت اجتماعی در سرتاسر این کشور داشته باشد و همه شهرها و روستاها را با یک چشم نگاه کند.
کد خبر: ۸۹۹۶۸۳۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اعوامل تاثیرگذار در تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اظهار کرد: عناصر متعددی می‌توانند در بسط و توسعه عدالت اجتماعی در جامعه موثر باشند که لازم است با توجه بیشتری به آن‌ها نگریست.
وی رفاه عمومی را از مهم‌ترین عناصر در تحقق عدالت اجتماعی دانسته و تصریح کرد: برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه باید رفاه عمومی همه افراد جامعه مورد توجه قرار بگیرد و اینطور نباشد که افراد و به‌ویژه مسئولین رفاه خود را به رفاه دیگران ترجیح دهند.
این مسئول ابراز داشت: دولت باید برنامه‌ریزی‌هایی را برای تحقق عدالت اجتماعی در سرتاسر این کشور داشته باشد و همه شهرها و روستاها را با یک چشم نگاه کند.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: اگر مسئولین برنامه‌ریزی‌های مدونی را داشته و رفاه عمومی را در دستور کار خود قرار دهند ما دیگر شاهد آثار وضعی مهاجرت به شهرها که دربرگیرنده مشکلات بسیاری برای شهرها و هم‌چنین روستاها است نخواهیم بود.
نعمت‌اللهی نگاه جدی به ثروت و تعدیل ثروت را از دیگر عوامل تاثیرگذار در تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: تعدیل ثروت مهم‌ترین عنصر اقتصادی برای تحقق عدالت اجتماعی از نظر اسلام است چرا که اختلاف طبقاتی و به تبع آن افزایش فاصله میان فقیر و غنی مشکلات بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.
وی مطرح کرد: لازم است سرمایه‌های میلیاردی برخی و در مقابل آن بیکاری برخی دیگر از افراد به صورت دقیق از سوی مسئولین برنامه‌ریزی شود و جلوی افزایش این اختلاف طبقاتی و شکاف بزرگ در جامعه گرفته شود.
این مسئول ادامه داد: اخذ حقوق فقرا از اغنیا سوءاستفاده‌گر، برخورد قاطع و مطابق با موازین قانونی از سوءاستفاده کنندگان بیت‌المال، توزیع عادلانه ثروت و امکانات در سراسر کشور و در دستور کار قرار دادن حمایت از فقرا و محرومان از اصلی‌ترین ساز و کار تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تبیین کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروزه به پاشنه‌آشیل این نظام هم تبدیل شده موضوع اختلاف شدید طبقاتی و بی‌عدالتی‌ها است که زمینه را برای ناآرامی‌ها و آشوب‌ها نیز فراهم آورده است.
نعمت‌اللهی تشریح کرد: امروز مشکل اصلی مردم نداری نیست بلکه مشکل اصلی آن است که چرا باید عده محدودی در راس یک هرم از بیشترین امکانات، دارایی و قدرت برخوردار باشند در حالی‌که سایر افراد جامعه با حداقل‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: عدم وجود عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی ممکن است سبب ایجاد شورش‌های اجتماعی در جامعه شده و در ادامه دشمن نیز از این موقعیت برای ضربه زدن به جامعه استفاده کند.
این مسئول در خاتمه متذکر شد: امروز باید نسبت به تحقق و اجرای عدالت اجتماعی در جامعه هوشیار بود و اجازه ندهیم که دشمن با سوءاستفاده از ناآرامی های داخلی کشور به ما ضربه بزند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار