رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی :
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی از وقوع نخستین تخلف در طرح رجیستری گوشی موبایل خبر داد و گفت: با توجه به مشخص بودن مشخصات هر گوشی در شبکه اپراتوری، گوشی‌های غیرمجاز به سرعت شناسایی می شوند.
کد خبر: ۸۹۹۶۸۶۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی،‌ ارتباطی و لوازم جانبی  از بروز نخستین تخلف در طرح رجیستری گوشی تلفن همراه خبر داد و اظهار داشت: این تخلف در بخش سامانه ثبت گوشی‌های مسافری تلفن همراه در گمرک رخ داده است.

وی افزود: پس از دریافت گزارش هایی از بروز تخلفات درباره ناهمخوانی شماره سریال گوشی از مردم و شرکت‌های وارد کننده رسمی گوشی تلفن همراه این موضوع شناسایی شد.

به گفته وی، این تخلف توسط واردکنندگان رسمی نبوده و به وسیله واردکنندگان موردی به شکل کم اظهاری انجام شده است.

وی ادامه داد: در این تخلف برخی اقدام به ثبت گوشی تلفن همراه از طریق سامانه اظهارنامه گمرکی گوشی مسافری کرده اند که در ثبت مشخصات، برند و مدلی با ارزش پایین‌تر را به جای برند و مدلی با ارزش بالاتر اظهار کرده اند.

محبی گفت: با توجه به اینکه هر گوشی دارای شناسه یکتا است در شبکه اپراتوری قابل شناسایی است و پس از شناسایی این تخلف کمیته اجرایی رجیستری موارد تخلف را شناسایی کرده و اعلام کرده که گوشی‌ها در حال قطع شدن هستند و وجه پرداختی آنها برگشت داده نمی‌شود.

وی گفت: خریداران تلفن همراه در صورت مواجهه با چنین تخلفی می‌توانند موضوع را از طریق سامانه همتا یا شکایت به تعزیرات یا اتحادیه صنف مخابرات پیگیری کند.

ارسال نظرات