بیست و پنجمین گردهمایی مبلغان(امیران) و اعضای شورای جماعت تبلیغ اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد
کد خبر: ۸۹۹۶۸۸۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸


به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در بیست و پنجمین گردهمایی امیران، اعضا و کارکنان جماعات تبلیغی سیستان و بلوچستان که با موضوع تکریم خانواده در اسلام در سالن همایش های نهاد رهبری در شهرستان زاهدان برگزارشداظهار داشت:خداوند خطاب به پیامبرش می‌فرماید «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ»، در این آیه «اعطیناک» تمام مجموعه وجود معنوی و مادی پیامبر را با همه ظرفیت ایشان شامل می‌شود؛ به تو کوثر، یعنی زهرای اطهر را به‌عنوان عطیه دادیم و هیچ عطیه‌ای همانند ایشان نمی‌تواند وجود پرعظمت رسول خدا را پوشش دهد.
امام جمعه زاهدان اظهار کرد: از دامان مبارک این کوثر، چنان شخصیت‌های بزرگی به جامعه بشری آمدند و امروز نیز دنیا چشم انتظارِ آمدنِ یک منجی است، که به باور همه مسلمانان، فرزند برومند فاطمه (س) است.

«کوثر» نمی‌تواند تفسیری جز وجود نازنین زهرا (س) داشته باشد

وی ادامه داد: موضوع گردهمایی امروز ما، تکریم خانواده است.،تکریم خانواده از منظر اسلام چنان اهمیت دارد که رسول خدا (ص) می‌فرمایند هیچ بنایی بعد از بنای دین، محبوب‌تر از خانواده در نزد خداوند نیست.
آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه شأن و مقام زن بسیار بالاست، اظهار کرد: وقتی رسول خدا (ص) و بزرگان دین را الگوی خود می‌دانیم، باید از سیره و رفتار ایشان نیز پیروی کنیم، لذا شایسته نیست که مرد مسلمان با همسرش بدرفتاری و پرخاشگری کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر کسی در عرصه علم، دین، نبرد و ...، ابرمرد است، باید بداند که در روز قیامت، با چگونگی رفتارش در خانواده سنجیده می‌شود و اگر با زن و فرزند سختگیر بوده، از فشار قبر رنج خواهد برد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: هیچ بنیانی بعد از دین محبوب تر از بنیان خانواده نیست و ابر مردی مردان در عرصه های جنگ، علم، تبلیغ و خطابه با معیار نوع رفتار در خانواده سنجیده می شود.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مردانگی یک مرد در گرو همسری یک زن است.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: موفقیت مردان با اندیشه های درست در بخش های مختلف به مدیریت بانوان برمی گردد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: جماعات تبلیغی رسالت سنگینی در تکریم و تحکیم بنیان خانواده ها بر عهده دارند، هر چند که اکنون وضعیت استان نسبت به گذشته در تکریم خانواده بهتر شده اما هنوز به شرایط مطلوب نرسیده ایم.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: قانون، مراقبت از قانون و تمکین مردم از قانون سه رکن اصلی زندگی از ابتدای خلقت تا انتهاست و این سه وظیفه باید در کنار هم رعایت شود تا انسان ها زندگی موفقی داشته باشند.
سردار محمد قنبری افزود: قانون جمهوری اسلامی برگرفته از قرآن است و مراقبان قانون دقیقا افرادی هستند که باید باشند و در این میان جماعات تبلیغی می توانند نقش مهمی در تمکین مردم به قانون در سیستان و بلوچستان ایفا کنند.
وی تاکید کرد: متاسفانه برخی افراد در سیستان و بلوچستان قانون گریزی را شجاعت می دانند به عنوان نمونه افرادی که با سرعت زیاد در جاده ها تردد می کنند و سبب بروز تصادف و از دست دادن جان انسان های بی گناه می شوند زمانی که در مقابل ماموران قرار می گیرند با افتخار تمکین نکردن از قانون و سرعت زیاد را برای خود شجاعت می دانند.
وی ادامه داد: عمده علل تصادفات در سیستان و بلوچستان تمکین نکردن به قانون است.
وی گفت: پدیده تردد غیرمجاز و خروج غیرقانونی از مرز و قاچاق مواد مخدر در قانون اساسی جرم است اما روزانه با این گونه موارد روبرو هستیم با این وجود نیروی انتظامی در برخورد با قانون شکنان نیز نگاه انسانی دارد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: تلاش داریم به عنوان یک مسلمان با مردم با رافت برخورد کنیم.
وی تاکید کرد: جماعات تبلیغی نقش مهمی در تشویق مردم به تمکین از قانون و تحکیم بنیان خانواده ها دارند.
جماعت تبلیغ به یک گروه اسلامی و سنی مذهب اطلاق می شود که افرادی با داشتن شرایط لازم با تشکیل گروههای چند نفره برای تبلیغات دینی عازم شهرها و روستاهای مختلف می شوند.
ارسال نظرات