خبرهای داغ:
کتاب «قصه دلبری» (عاشقانه‌های زندگی شهید محمدحسین محمدخانی به روایت همسر) نوشته محمدعلی جعفری در دبیرستان دخترانه فرهنگ ۷ رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۰۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس خبر رسیده، «قصه دلبری» روایتی از  عاشقانه‌های همسر شهید مدافع حرم، محمدحسین محمدخانی است که توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

در مراسم رونمایی این کتاب که عصر یکشنبه ۱۳ اسفند برگزار شد، خانواده و دوستان شهید و دو نفر از نویسندگان مجموعه «مدافعان حرم» روایت فتح حضور داشتند.

در این برنامه اخباری مدیر روابط عمومی انتشارات روایت فتح گفت دور جدید مراسم رونمایی کتاب، نشست‌های فرهنگی و جلسات نقد و بررسی ادبی در انتشارات روایت فتح، با عنوان «روایت عاشقی» با این رونمایی متفاوت کتاب در نحوه اجرا و مکان آن آغاز به کار کرده است.

اولین سخنران برنامه مدیریت دبیرستان دخترانه فرهنگ ۷، فیروزه طاهری بود. او بعد از تشکر از اقدام متفاوت انتشارات روایت فتح، به بیان جایگاه شهدا در میان دانش‌آموزان پرداخت و کل جمع و امنیت موجود در فضای آموزشی و اجتماعی را مدیون رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم دانست.

وی افزود: امیدواریم مراسم این‌چنینی در نظام آموزشی جایگاه خود را پیدا کند.

همچنین حجت‌الاسلام صداقت از دوستان صمیمی شهید محمدخانی که نامش بارها در کتاب «قصه دلبری» ذکر شده به بیان خاطرات و ویژگی‌های وی و وجه تمایزش با دیگر دوستان‌شان  پرداخت.

او نقطه بارز شهید را «عاشقی» عنوان کرد و گفت: محمدحسین در هر عرصه‌ای که وارد می‌شد عاشقانه عمل می‌کرد و همین امر باعث شد تا روز به روز قیمتی‌تر بشود  تا جایی که پیراهن شهادت بر  قامتش نقش ببندد.

قصه دلبری

مهمان ویژه برنامه خواهر شهید بود. او با بیان خاطراتی از دوران نوجوانی و جوانی شهید، حال و هوای جمع را تغییر داد  و به پرسش‌های مجری در مورد شیوه زندگی و مشی اجتماعی شهید پاسخ داد.

سمانه خاکبازان نویسنده کتاب «شاهرگی برای حریم» (سرگذشت شهید مدافع حرم  حمیدرضا اسدالهی) یکی دیگر از مجموعه کتاب‌های مدافعان حرم نیز برای لحظاتی از عاشقی و غربت همسران و مادران شهدا گفت.

در انتهای مراسم محسن دریالعل مدیر انتشارات روایت فتح، طاهری مدیر دبیرستان دخترانه فرهنگ ۷، حجت‌الاسلام صداقت، سمانه خاکبازان نویسنده «شاهرگی برای حریم» و افروز مهدیان  نویسنده «بادیگارد» (روایت زندگی شهید مدافع حرم عبدالله باقری) به دعوت مجری برای امضای طرح جلد کتاب «قصه دلبری» به رسم یادبود به جایگاه رفتند.

در پایان مدیر انتشارات روایت فتح با اهدای  هدایایی به رسم یادبود از مهمانان برنامه تقدیر کرد.

کتاب «عمار حلب» (روایت زندگی شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی به روایت خانواده، دوستان و همرزمان) پیش‌تر توسط انتشارات روایت فتح و به قلم محمدعلی جعفری منتشر شده بود.

 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها