خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قم با آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید کرد.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۵۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، «امیرحسین مرادی» فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی (ع) به همراه فرمانده حوزه شهید رجایی و اعضای قرارگاه مسجد امام هادی (ع) با حضرت آیت الله «علوی گرگانی» از مراجع عظام تقلید کردند.
در این دیدار، آیت‌الله علوی گرگانی طی سخنانی اظهار داشت: فعالیت‌های خود را در جهت حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ادامه دهید و جوان‌ها را دورهم جمع کنید وآن‌ها را تربیت نمایید تا نسبت به انقلاب، رهبری و بزرگان دین وفادار باشند.
وی افزود: برخی ازموعظه و ارشاد بدشان می‌آید؛ به پیامبر اکرم (ص) می‌گفتند شما چرا آنقدرمردم را موعظه می‌کنید چیزی که خداوند میخواهد برایشان اتفاق بیفتد بگذارید بشود، لکن خداوند متعال درقرآن می‌گوید این درست نیست، عاطفه انسانی این راقبول ندارد، انسان همچون خودش دیگران را دوست دارد حتی در قرآن آمده است دیگران را بر خودت مقدم بدار.
آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان ساخت: ایثار عده‌ای که خودشان را فدای دیگران می‌کنند، از این نوع مصداق است که در دفاع مقدس نیز دیدیم فردی با ایثار جهت عبور همرزمانش از معبر جان خود را فدا می‌کند تا بقیه عبور کنند و عملیات ادامه یابد و این مقام خیلی والایی است.
وی در ادامه افزود: در جامعه امروزی نیز همینگونه است وقتی که می‌بینیم فردی در حرکت نزدیک چاهی است و دارد به چاه می‌افتد حس انسان دوستی موجب می‌شود دستش را بگیریم تا در چاه نیفتد، نه اینکه تماشاکنیم تا در چاه بیفتد و جانش را از دست دهد لکن در قرآن کریم دودلیل برای موعظه و ارشاد بیان شده اول آنکه تذکرو موعظه باید گفته شود تا خطاکاران ونادانان عذری نداشته باشند و حجت بر آن‌ها تمام شود و نگویند که به ما نگفتند، دوم شاید تذکر و موعظه تاثیر گذاشته شود و برخی را ازعمل نادرست خود برگردند و عده‌ای عاقبت به خیرشوند
ارسال نظرات
پر بیننده ها