شرکت فولکس واگن از تولید خودروی برقی هوشمندی خبر داده که کاملا خودران بوده و با یک بار شارژ باتری مسافتی بیش از 660 کیلومتر را طی می کند.
کد خبر: ۸۹۹۶۹۶۴
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، هوش مصنوعی این خودرو نصب هرگونه پدال گاز و ترمز و همین طور فرمان یا دیگر تجهیزات ناوبری دستی را در آن غیرضروری کرده و باعث شده تا سرنشینان بتوانند از زمان حضور خود در این اتومبیل برای انجام کارهای مفید دیگری استفاده کنند.
سیستم هوشمند خودروی یادشده دمای داخلی آن را به طور خودکار و با بررسی وضعیت آب و هوایی محیط اطراف تنظیم می کند. البته تا تکمیل این خودرو هنوز زمان قابل توجهی باقی مانده و احتمالا عرضه عمومی آن به بازار تا سال 2030 رخ نخواهد داد.
خودروی یادشده با استفاده از یک دستیار هوشمند به تدریج از اولویت ها و علائق مالکان خود اگاهی می یابد و خود را بر اساس نیازها و سلائق هر یک از آنها تطبیق می دهد تا بتواند رضایتشان را در حین جابجایی و سفر برآورده کند.
شیشه های سازگار با فناوری واقعیت افزوده این خودرو که بر مبنای سازگاری با هدست هولولنز مایکروسافت تولید شده تعامل مسافران با خودرو را تسهیل می کند. همچنین کاربران می توانند فرامین صوتی خود را برای اجرا خطاب به این خودرو صادر کنند. هنوز قیمت نهایی این خودرو برای خرید مشخص نشده است.

ارسال نظرات