مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

محور اصلی حضرت زهرا (س) ولایت‌پذیری است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: محور اصلی حضرت زهرا (س) ولایت‌پذیری بود که جان خویش را هم در این راه فدا کردند.
کد خبر: ۸۹۹۷۰۶۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان به مناسبت جشن میلاد کوثر در مراسمی که به همت سپاه ناحیه شهرستان الشتر برگزار شد در بین مردم و بسیجیان این شهرستان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار کرد: عشق به اهل‌بیت (ع) که خداوند این توفیق را به ما داده در زندگی ما محور اصلی است و خداوند را بر این نعمت شاکر هستیم که به ما توفیق داده دوست دار اهل‌بیت (ع) باشیم، نعمت زهرایی بودن، علوی بودن و محب اهل‌بیت بودن نعمت بزرگی است، که باید قدر این نعمت را بدانیم.
وی بابیان اینکه سعادت و خوشبختی ما در همین است که پیرو حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) باشیم خاطرنشان کرد: اگر خدایی نکرده در مسیری غیرازاین مسیر حرکت کنیم بدانیم بیراهه رفته‌ایم، ما اهل‌بیت راداریم و این سرمایۀ بسیار بزرگی است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به روایتی در مورد محبت اهل‌بیت (ع) افزود: شخصی خدمت امام صادق (ع) رسید و گفت: آقا دعا کنید من اهل بهشت باشم، امام صادق (ع) فرمود؛ تو الآن در بهشت هستی کاری نکن که تو را از بهشت بیرون کنند آن شخص تعجب کرد حضرت فرمودند؛ آیا بر محبت و ولایت علی و آل علی (ع) زندگی نمی‌کنی؟ آن شخص گفت: تمام وجود من متعلق به حضرت علی (ع) و اهل‌بیت بزرگوارش است، حضرت فرمودند: هرکس بامحبت و ولایت حضرت علی (ع) زندگی کند یعنی زندگی او بهشت است، پس واقعاً کسی که در زندگی محبت حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را داشته باشد در زندگی چیزی کم ندارد.
وی با اشاره به ولایت معصومین افزود: توحید که هدف اصلی پیامبران است بدون ولایت معصومین معنا پیدا نمی‌کند، ولایت و محبت معصومین امنیت و عزت آور است، همین‌که ما با امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت زهرا (س) آشنا هستیم و اعتقاد به این بزرگواران داریم نعمت بسیار بزرگی است و سرمایۀ ما در دنیا و آخرت همین است.
جلیلیان بابیان اینکه وجود حضرت زهرا (س) به زن شخصیت می‌بخشد خاطرنشان کرد: در غرب تا چند دهه قبل باوجوداینکه این‌همه دم از آزادی زنان می‌زنند اما برای زن مالکیت قائل نبودند و زن را ‌به‌عنوان یک وسیله می‌بینند و بدترین بی‌حرمتی به زن همین است که به‌عنوان کالا در شبکه‌های مجازی که توسط دشمنان برنامه‌ریزی می‌شود برای اهداف مادی‌شان استفاده می‌کنند اما آمدن اسلام و وجود حضرت زهرا (س) به زن شخصیت بخشید و بر آن تفکرات غلط که در مورد زن بود خط بطلان کشید
وی با اشاره به نام‌های حضرت فاطمه (س) در نزد خداوند گفت: حضرت فاطمه (س) نزد خداوند ۹ اسم دارد که هرکدام معانی زیبایی دارند.

وی با توجه به علت نام‌گذاری حضرت فاطمه (س) به زهرا (س) گفت: یکی دیگر از نام‌های حضرت فاطمه (س) زهرا است، یعنی نورانی، زمان خلقت نورانیت وجود ایشان آسمان و زمین را روشن ساخت به‌گونه‌ای که چشم فرشتگان خیره و در برابر خداوند به سجده آمدند.

جلیلیان با اشاره به تربیت صحیح در خانواده تصریح کرد: اگر انسان‌های بزرگی همچون امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) تحویل جامعه می‌شوند در دامن مادرانی که مقام مادری خود را خوب رعایت کرده‌اند بزرگ‌شده‌اند، مادر بزرگوار امام خمینی (ره) می‌گوید: به خدا قسم حتی یک‌بار بدون وضو روح‌الله فرزندم را شیر نداده‌ام.
وی با اشاره به علت نام‌گذاری حضرت زهرا (س) به‌عنوان روز مادر خاطرنشان کرد: ولادت حضرت زهرا (س) به این دلیل به‌روز مادر نام‌گذاری شده چراکه مقام زن مقام رفیعی است و دوم اینکه باید الگوی ما در زندگی حضرت زهرا (س) باشد و در تربیت فرزندان حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار