امام جمعه اردکان ضمن تأکید بر رسیدگی به محرومان گفت: وجود روحیه اشرافیگری در جامعه و بویژه در بین مسئولین موجب ایجاد و گسترش فاصله طبقاتی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۷۰۸۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس این نهاد مقدس به فرمان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: خدمت در این عرصه از جمله توفیقات الهی است که نصیب شما شده است و باید سپاسگزار خداوند متعال باشید.
وی با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به بیان گوشه‌ای از سیره اهل بیت و ائمه معصومین در زمینه انفاق و کمک به نیازمندان پرداخت و اظهار داشت: گذشتن از دنیا و مادیات نزد خداوند ارزش فراوانی دارد. ما هم اگر بتوانیم در زندگی خود از پول و مادیات بگذریم از نظر جایگاه انسانی و معنوی ارتقا پیدا خواهیم کرد. ارزش دادن به امور دنیوی موجب زمین گیر شدن روح انسان می‌شود. تربیت انسان برای گذشتن از دنیا و رفع گرفتاری دیگران از جمله اهداف انفاق در دین اسلام است.
امام جمعه اردکان در ادامه از خدمات کمیته امداد در رسیدگی به محرومان تشکر و قدردانی کرد و گفت: ارتجاع یکی از خطرات و آفت‌های انقلاب است و مصداق بارز ارتجاع این است که ما به مستضعفان و نیازمندان اهمیت ندهیم. وجود روحیه اشرافیگری در جامعه و بویژه در بین مسئولین موجب ایجاد و گسترش فاصله طبقاتی می‌شود. کمک به دیگران نوعی یاری دادن به دین است. هر کسی در هر مسئولیتی قرار دارد می‌تواند با انجام صحیح کار خود بهشت را بخرد و یا با کم کاری و کوتاهی کردن جهنم را بخرد.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ و رسیدگی فرهنگی به نیازمنداناظهار داشت: ما خانواده‌های نیازمندی را می‌بینیم که از نظر فرهنگی در سطح پایینی قرار دارند که حتی با پرداخت پول هم مشکل آن‌ها حل نمی‌شود و این آفت بزرگی است و ما باید از نظر فرهنگی به آن‌ها رسیدگی کنیم. روحیه قناعت یک صفت فرهنگی است. رسیدگی به مسائل فرهنگی نیازمندان از مسائل مالی بسیار مهمتر است.
در ابتدای این دیدار، محمدرضا خلیلی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در راستای خدمات رسانی به نیازمندان و افراد تحت پوشش را ارائه کرد.
ارسال نظرات