«کوهستان پارک» شهر سردشت یکی از جاذبه های گردشگری با مضمونی سنتی برگرفته از زندگی روستایی مردم این منطقه است که با امکانات رفاهی کامل می تواند مقصدی مناسب برای گردشگران نوروزی باشد.  
کد خبر: ۸۹۹۷۱۵۵
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
 
  
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگانبه نقل از بشاگرد نیوز، استان هرمزگان به واسطه جاذبه های طبیعی خود و در رأس آن دریای نیلگون خلیج فارس سالانه میزبان خیل عظیم گردشگران است.

هوای دلپذیر جنوب کشور در پایان سال، باعث شده بسیاری از مسافران از بخش های شمالی کشور، مقصد گردشگری خود را به این سمت تغییر داده تا روز های خاطره انگیزی را برای خود رقم زنند.

شهرستان بشاگرد، شرقی ترین نقطه استان هرمزگان، منطقه ای است با جاذبه های طبیعی و بوم گردی بسیار که می‌تواند میزبان گردشگران در تعطیلات نوروزی باشد.

کوهستان پارک سردشت واقع در مرکز شهرستان بشاگرد یکی از نقاط دیدنی و تفریحی بشاگرد برگرفته از زندگی سنتی  و روستایی مردم این منطقه همراه با فضایی آرام برای مسافران است.

این مکان دارای دسترسی مناسبی برای تهیه مایحتاج سفر برای گردشگران با مرکز شهرستان بوده و به گفته مسئولان قضایی و مأمورین انتظامی، این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق کشور از ضریب امنیت بالاتری برخوردار است.

راشد طیبی شاهی شهردار شهر سردشت بشاگرد در خصوص کوهستان پارک این شهرستان، اظهار کرد: این پارک در ورودی شهر سردشت با مساحتی حدود ۲/۵ هکتار، با امکاناتی مناسب جهت رفاه حال مردم و مسافران احداث شده است.

شهردار سردشت در ادامه با اشاره به امکانات رفاهی کوهستان پارک، افزود: دیوار کشی جدول گذاری، درخت کاری، نصب ست ورزشی، چراغ پارکی، برج نور، انواع مجموعه بازی کودکان، نیمکت، سطل زباله، آلاچیق، سکوی نشیمن،فواره رقص نور، فوتبال دستی، میز تنیس، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و نصب آب سردکن از امکانات این پارک است.

طیبی شاهی آبشار کوهستانی، نسب انواع مجسمه های سنتی و ساخت کپر محلی در کوهستان پارک را از دیگر جاذبه دیدنی و سنتی برگرفته از فرهنگ مردم بشاگرد دانست.

وی خاطر نشان کرد: نصب شهر بازی برقی شامل کشتی برقی ۲۴ نفره،تاب برقی ۱۲ نفره، کف گرد ۴ نفره، ترامپلین ۴ نفره و احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال به متراژ ۸۰۰ مترمربع همراه با حصار کشی در کوهستان پارک برای رفاه شهروندان و گردشگران از دیگر خدمات این پارک است.

شهرستان بشاگرد با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر و بیش از ۱۷۰ روستای کوچک و بزگ در فاصله ۲۴۰ کیلومتری مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

 

ارسال نظرات