سید ساجد یعقوبی
امام جمعه شهرستان نیر:
امام جمعه شهرستان نیر گفت: مسئله جهاد و مبارزه در راه خداوند در ادیان الهی و قرآن و دستورات پروردگار متعال ذکر شده و باب جهاد بر روی مسلمانان گشوده شده است.
کد خبر: ۸۹۹۷۱۵۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

جهاد عبادت در راه خداست

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام میکاییل مقدسی در مراسم گرامیداشت شهید والامقام "فتح علی قنبری تجرق" که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اهالی محترم شهرستان نیر درمحل مسجد جامع روستای تجرق برگزار شده بود، اظهار داشت: شهدا ارزش های دین و اسلام را زنده نگه داشته اند و ما باید برای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت تلاش کنیم.

وی در ادامه افزود: شهدا ولی نعمت و چشم و چراغ ما هستند و ما باید قدردان آنها و خانواده شهدا باشیم و مقام آنها را ارج نهیم.

حجت الاسلام مقدسی با اشاره به مسئله مهم جهاد در راه خدا، تصریح کرد: مسئله جهاد و مبارزه در راه خداوند در ادیان الهی و قرآن و دستورات پروردگار متعال ذکر شده و باب جهاد بر روی مسلمانان گشوده شده است.

وی گفت: اسلام با جنگ مخالف است اما با هرگونه عامل و عواملی که در مقابل ارزش های اسلام ایستادگی و مقابله کند و جلوی پیشرفت و توسعه آن را بگیرد مبارزه خواهد کرد.

امام جمعه نیر افزود: جهاد عبادت در راه خداست و شهیدان با دانستن این ارزش بعنوان ولی ا... و محبوب خداوند به این درجه والا نائل شدند.

حجت الاسلام مقدسی برگزاری یادوراه های شهدا را مهمترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قلمداد کرد و گفت: عمل به وصیت نامه شهدا و ترویج آن در بین نسل های بعد راه دیگری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که مسئولان باید به آن توجه اساسی داشته باشند.

شهید فتح علی قنبری تجرق در سال 1345 در روستای تجرق از توابع بخش مرکزی نیر به دنیا آمد و با حضور در جبهه حق علیه باطل در سال 1366 در عملیات نصر 3 در منطقه زبیدا ( پاسگاه برون مرزی العماره) زخمی شده و به اسارت بعثی ها در آمد و در العماره به درجه رفیع شهادت نائل گشته است.

پیکر مطهر شهید بزرگوار پس از 30 سال دوری از وطن در تاریخ 10 /12/ 96به میهن بازگشت و در بهشت سکینه شهر کرج به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار