خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سربیشه خبر داد

راه اندازی 32 کارگاه اقتصاد مقاومتی در سربیشه از ابتدای سال96

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سربیشه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بسیج سازندگی ناحیه موفق به راه اندازی 32 کارگاه اقتصاد مقاومتی با مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات با سود 10 درصد به صورت اقساطی و با بازپرداخت 3 ساله به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی شده است.
کد خبر: ۸۹۹۷۲۰۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

محسن کاری فرمانده ناحیه سپاه سربیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت:  بسیج سازندگی سربیشه از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به راه اندازی 32 کارگاه اقتصاد مقاومتی در عرصه های صنایع تبدیلی شامل خرید دستگاه زرشک پاکنی ، سالن زرشک خشک کن و خرید دستگاه فرآوری شیر و همچنین در عرصه های دیگر شامل پرورش شترمرغ ، بوقلمون ، زنبور عسل ، گلیم بافی ، خیاطی ، اصلاح و احیاء باغات و غیره شده است .

وی عنوان داشت: : بسیج سازندگی سربیشه جهت راه اندازی این کارگاه های اشتغالزایی در عرصه اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 3 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات با سود 10 درصد به صورت اقساطی و با بازپرداخت 3 ساله به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت نموده ، که با راه اندازی این کارگاه ها برای 60 نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است .

کاری در ادامه به فعالیت گروه های جهادی در قالب حلقه های صالحین جهت کمک به رفع مشکلات و خدمات رسانی از طریق اردوهای روزانه مساجد و محلات بصورت یک روزه و همچنین کمک به سازندگی و محرومیت زدایی و اجرای عرصه های اقتصاد مقاومتی بصورت گروه های جهادی 7 روزه و 10 روزه اشاره داشت.

فرمانده ناحیه سپاه سربیشه یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 670 نفر بسیجی جهادگر در این عرصه ها به مردم خدمت رسانی نموده اند و در کنار این گروه های بومی گروه های جهادی خارج از استان هم در شهرستان خدمات بسیار خوبی در عرصه های عمرانی ، اقتصاد مقاومتی و آموزشی به مردم مناطق محروم و کم برخوردار در روستاهای شهرستان سربیشه داشته اند.

وی در ادامه گفت : امسال 100 دانش آموز در مقاطع مختلف در قالب طرح هجرت دانش آموزی و اوقات فراغت بمدت 10 روز در ایام تابستان جهت زیباسازی مدارس در شهرستان با همکاری آموزش و پرورش بکارگیری شده اند .

فرمانده ناحیه سپاه سربیشه افزود : بسیج سازندگی سربیشه امسال با همکاری اداره فنی و حرفه ای شهرستان به 412 نفر در عرصه های فنی و حرفه ای اقتصاد مقاومتی مشاغل خانوادگی و طرح های صنایع تبدیلی آموزش داده است .

وی از دیگر ماموریت های بسیج سازندگی را اعزام 4 تیم بهداشتی درمانی به مناطق مرزی و محروم و کم برخوردار و همچنین ایجاد و اداره 4 شبکه همگام با کشاورز عنوان کرد .

 کاری گفت : بسیج سازندگی در کنار برنامه های تحقق شعار سال یعنی تولید و اشتغال از انجام کارهای عمرانی غافل نشده است لذا در شهرستان سربیشه از ابتدای سال 96 اقدام به اجرای پروژه های فنی و عمرانی با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی و آستان قدس رضوی نموده که تاکنون 20پروژه عمرانی شامل احیاء و مرمت قنوات و احداث استخر ذخیره آب ، احداث سرویس بهداشتی و حمام عمومی در روستاهای محروم و مرزی ، تکمیل مسجد و خانه عالم و... شده و پروژه های دیگری در دست اقدام دارد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار