سید ساجد یعقوبی
مسئول فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اردبیل:
مسئول فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با هدف آبادانی روستا‌های محروم گام بلندی در امر محرومیت زدایی برداشت که یکی از محوریت ها، بحث فرهنگی است.
کد خبر: ۸۹۹۷۲۱۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گام بلندی در امر محرومیت زدایی برداشته است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مسئول فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل با اشاره به اقدامات انجام یافته فرهنگی در روستاهای محروم اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با هدف آبادانی روستاهای محروم گام بلندی در امر محرومیت زدایی برداشت که یکی از محوریت ها، بحث فرهنگی است.

حجت الاسلام مختاروند ادامه داد: بعد از بررسی و احصاء مشکلات، توانستیم ۱۱ روحانی در روستاهای هدف قرارگاه مستقر کنیم.

وی با اشاره به رشد حضور نوجوانان و جوانان در مساجد تصریح کرد: قبل از استقرار روحانی در روستاها، اکثر مساجد بلااستفاده مانده بود که امروز، علاوه بر برپایی نمازجماعت و اجرای برنامه های فرهنگی توسط امام روستا، حضور نوجوانان و جوان در مساجد چشمگیر شده است.

مسئول فرهنگی اجتماعی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان تصریح کرد:حضور روحانیون جهادی در ماه رمضان و محرم ، تشکیل کلاس های حفظ و روخوانی قرآن، تشکیل هیات های مذهبی، هسته های جهادی، نهضت سواد آموزی بانوان ، راه اندازی پایگاه های بسیج و کانون های راکد روستایی، برپایی نماز جماعت در مساجد و مدارس، اردوی زیارتی اربعین و یادواره شهدا در برندق شهرستان خلخال، احیاء ایام فاطمیه و دهه فجر ‌و برگزاری مسابقات ورزشی و...، از جمله اقدامات انجام یافته در زمینه فرهنگی است که توانستیم تا به امروز انجام دهیم.

حجت الاسلام مختاروند خاطرنشان‌کرد: محوریت قرار دادن مساجد، حفظ وحدت بین اهالی و آشنایی با آموزه های دینی، سیاسی و اجتماعی یکی از اهداف مهم به شمار می رود.

وی در پایان با قدردانی از معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، اداره تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و فدراسیون ورزش روستایی و عشایری استان گفت: برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام‌ المپیاد نوروزی (گرامیداشت شهدای مدافع حرم )در ۱۰ رشته ورزشی، بومی-محلی و بازی های بخش کودکان یکی از برنامه هایی است که در نوروز سال ۱۳۹۷ در دهستان های مورد هدف اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات