خبرهای داغ:

آمریکا زندانیان داعش را کجا می‌برد؟

به اعتقاد کارشناس غرب آسیا، آمریکایی‌ها در مناطقی از جمله حسکه زندانیان داعشی را به مناطقی چون صحرای سینا، شمال آفریقا یا افغانستان منتقل می‌کنند تا پروژه‌های دیگر خود را در منطقه اجرایی کنند.‌
کد خبر: ۸۹۹۷۳۰۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، در خصوص موضع اخیر واشنگتن مبنی بر اینکه تا تکمیل جنگ علیه داعش در سوریه باقی می‌ماند، با اشاره به اینکه آمریکا تلاش می‎کند بحران در سوریه عمر طولانی‌تری داشته باشد، بیان داشت: آمریکایی‌ها بحرانی که در سوریه و عراق توسط داعش و گروه‌های تروریستی ایجاد کردند، از ابتدا با این هدف بود که نظام‌های سیاسی را از طریق این گروه‌های تروریستی به چالش بکشند و این موضوع بهانه‌ای برای بازگشت آن‌ها به منطقه باشد.

 

وی با توجه به اینکه واشنگتن به دنبال دولت‌سازی‌های جدید در منطقه بود، تأکید داشت: آمریکایی­‌ها اهداف مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی در نظر داشتند. این موضوع از زبان مقامات آمریکایی بارها شنیده شد که پروژه مبارزه با داعش سی سال به طول خواهد انجامید.

در واقع آن­ها نشان دادند که می‌خواهند از طریق داعش آن خاورمیانه جدیدی که در رؤیاهای رایس وزیر خارجه اسبق آمریکا وجود داشت را محقق کنند. این رؤیای آمریکایی با حضور فعال نیروهای مردمی، جبهه مقاومت و دولت‌های مستقل که متکی به مردم خود بودند، به سراب تبدیل شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه بازمانده جریان‌های داعشی در بخشی از بیابان‌های شرق سوریه یا شرق فرات حضور دارند، اشاره داشت: آمریکایی‌ها به بهانه پشتیبانی از کردها در این منطقه پایگاه نظامی احداث کرده‌اند و این تروریست­‌ها در امنیت کامل به سر می‌برند. آمریکایی‌ها هیچ اقدامی برای مبارزه با داعش انجام نمی‌دهند.

حتی شهر رقه به ویرانه­‌ای تبدیل شده و اهالی آن الآن در شرایط دشوار آوارگی به سر می‌برند؛ اما آمریکایی‌ها حتی اجازه بازسازی این شهر را نیز نمی‌دهند. این موارد نشان می‌دهد آن‌ها به بهانه مبارزه با داعش به شکل آشکار به دنبال نقض سرزمینی و حاکمیتی سوریه و اهداف ژئوپلیتیک آشکاری هستند.

وی با اشاره به تلاش واشنگتن برای تداوم حضور داعش در منطقه تأکید داشت: اطلاعات کاملاً دقیقی در دست است که آمریکایی‌ها در مناطق دیگر از جمله حسکه زندانیان داعشی را به مناطقی چون صحرای سینا، شمال آفریقا یا افغانستان منتقل می‌کنند تا پروژه‌های دیگر خود را در منطقه اجرایی کنند.‌

محمدی با توجه به اینکه آمریکایی‌ها نتوانستند با جریان داعش به اهداف خود برسند، گفت: آن­ها با محافظت از این جریان در شرق فرات و حمایت تسلیحاتی از جریان‌های تروریستی مانند جبهه‌ النصره، جیش الاسلام، احرار الشام و غیره در منطقه ادلب و غرب و شمال حلب تلاش می‎کنند بحران در سوریه عمر طولانی‌تری داشته باشد تا آن­ها به منافع نامشروع خود برسند. لذا این مسئله که به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند بحران سوریه را ادامه دهند، یک سیاست نخ‌نما است.

وی با تأکید بر تاکتیک­‌های آمریکا در سوریه اشاره داشت: اتهامات واشنگتن به دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی یا پنهان شدن پشت شعارهای بشردوستانه یک سیاست دوگانه و فریبکارانه است. آمریکایی­‌ها هیچ رویکرد مبارزه با جریان‌های تروریستی را در دستور کار خود ندارند.

آن‌ها سعی کردند محموله‌های قابل‌توجهی از تسلیحات را به غوطه شرقی وارد کنند و قصد دارند این تسلیحات را در یک زمان مشخص به کار ببرند تا جنجال بین‌المللی به پا کنند و به اهداف خود دست یابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار