محمد آقا ميربابايي دوچرخه سوار بابلي؛

مروج فرهنگ دوچرخه‌سواری و حافظ محیط ‌زیست به البرز رسید

محمد آقا ميربابايي دوچرخه سوار بابلي با شعار و پيام گراميداشت ياد و خاطره شهداي مدافع حرم ظهر امروز به استان البرز رسید.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۱۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، این دوچرخه سوار بابلسری در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و همچنین گردشگری داخلی با استفاده از وسیله نقلیه بدون دود و دیدن مناطق زیبای کشور اقدام به رکاب زنی با دوچرخه کرده است.

وی تاکنون پس از عبور از استان‌های مختلف کشور‌، به استان البرز رسیده که شعار این حرکت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم است، تا همه مردم ایران بافرهنگ ایثار و شهادت به‌طورکلی آشنا شوند.

این دوچرخه سوار بابلسری در گفتگو با خبرنگار بسیج هدف از کار خود را ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه عنوان کرد و گفت: در این سفرها با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به دیدار خانواده این شهیدان رفته و عکس این شهدا را جمع آوری خواهم کرد.

وی ادامه داد:‌سفرم از 12 مرداد ماه 92 آغاز شد و 21 بهمن ماه به بابلسر بازگشتم. از آن روز همیشه به این موضوع فکر می‌کردم که چطور می‌توانم به همه شهرهای ایران سفر کنم و نام خود را در کتاب رکوردها ثبت کنم. محیط زیست یکی از دغدغه‌های اصلی من در زندگی است و  تصمیم گرفتم بعد از گذشت بیش از 2 سال دوباره پا به رکاب شوم و با شعار حمایت از محیط زیست همه شهرها را رکاب بزنم. سالهاست که شهرهای بزرگ کشور با معضل آلودگی هوا و همچنین محیط زیست درگیر است و علت اصلی آن نیز افزایش خودرو و بی‌توجهی نسبت به فرهنگ استفاده از دوچرخه در سفرهای درون شهری است.

دوچرخه سوار بابلي در ادامه افزود : به همین دلیل تصمیم گرفتم سوار بر دوچرخه به بیش از 300 شهر ایران سفر کنم و از مردم درخواست کنم که به جای خودرو از دوچرخه استفاده کنند. سفرم را روز یکشنبه از بابلسر به سمت غرب کشور آغاز خواهم کرد و شهرهای سردسیری را در فصل گرم و شهرهای گرمسیری را در فصل پاییز و زمستان رکاب خواهم زد و امیدوارم بتوانم در مدت یک سال همه شهرهای ایران را رکاب بزنم و نام خود را در کتاب رکوردها به عنوان نخستین شخصی که به همه شهرهای ایران سفر کرده است ثبت کنم.


البته محمد آقا میربابایی از نبود حمایت‌های لازم برای این حرکت فرهنگی گله کرد و گفت:‌کشور چین که بسیاری از شهرهای آن درگیر آلودگی هوا هستند مدتی است با فرهنگ‌سازی دوچرخه سواری توانسته است گام مهمی در کاهش آلودگی بردارد و امید داشتم که حمایت کننده‌های مالی و کسانی که همیشه دغدغه محیط زیست دارند از این حرکت من حمایت کنند. دوچرخه سواری بهترین ورزش برای سلامتی بدن است و علاوه بر آن می‌تواند از بروز آلودگی هوا و محیط زیست جلوگیری کند و امیدوارم با این حرکت بتوانم مردم را به استفاده از دوچرخه به جای خودرو تشویق کنم.

این رکاب‌زن بابلسری ، یکی دیگر از اهداف مهم خود ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و حمایت از صنعت توریسم عنوان کرده و قصد دارد فرهنگ دوچرخه‌سواری که یکی از رشته های کم‌هزینه در کشور است را به همه معرفی کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان البرز طی نشستی با محمد آقا میربابایی دوچرخه سوار بابلی که با شعار و پیام گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم برای نخستین بار در حال رکاب زنی شهر به شهر کل کشور می باشد دیدار و گفتگو کرد.

محمد آقا میر بابایی ورزشکار بابلسری،توانسته با دوچرخه به 25 استان کشور سفر کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها