مدیرعامل شرکت البرز صنعت با اشاره به نام‌گذاری سال گذشته تحت عنوان" اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل "تصریح کرد: متأسفانه این اصل در عمل در استان ما خروجی چندانی نداشته و هنوز هم نیازمند اقدام و عمل در حمایت و تولید داخلی هستیم.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۱۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا بختیاری مدیرعامل شرکت البرز صنعت در نشست هم‌اندیشی شرکت البرز صنعت که دریکی از واحد‌های تولید شهرک صنعتی شماره یک شهرستان خرم‌آباد برگزار شد بابیان اینکه به چهار مسئله کلیدی رسیدیم که چرا کالا‌های استاندارد و باکیفیت شهر ما چندان مشتری خاصی ندارد، اظهار داشت: فرهنگ کار در استان ما ضعیف است، عدم اعتماد مصرف‌کننده به کالای داخلی، ضعف در تبلیغات و معرفی مزایای کالای بومی و عدم‌حمایت مسئولین این چهار مسئله کلیدی است.
وی ضمن گلایه از بی‌توجهی برخی مسئولان و دستگاه‌های متولی نسبت به حمایت از واحد‌های تولیدی استان افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ مقرر شد، بخشنامه‌ای مبنی بر حمایت از تولیدکنندگان و تولیدات داخلی به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شود، اما پس از گذشت یک سال هنوز شاهد اتفاقی خاص نبوده‌ایم و متأسفانه در عمل هیچ‌گونه حمایتی از واحد‌های تولیدی استان صورت نمی‌پذیرد.
مدیرعامل شرکت البرز صنعت عنوان کرد: بی‌شک تثبیت اشتغال، توسعه اشتغال، رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی و درآمدی استان وابسته به تقویت تولیدکنندگان و تسهیل مسیر برای واحد‌های تولیدی ست که دغدغه‌های شهروندی، آماج جمعیت بیکار و هشدار مهاجرت‌های کاری اخیر نیز اهمیت این مسئله را صدچندان می‌کند.
وی گفت: امید است استاندار، نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان حامی و یاریگر چرخش چرخ اقتصاد در استان از این مسئله مهم غفلت نکنند چراکه اگر فرهنگ ترویج مصرف کالای بومی در دستگاه‌های اجرایی آغاز شود و به این اجماع برسیم که با خرید کالای تولید بومی، درآمد را به جیب استان خودمان بازگشت داده‌ایم، نقطه پایانی این حرکت تثبیت اعتماد شهروندی به خرید کالای بومی خواهد بود.
بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال گذشته تحت عنوان" اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل "تصریح کرد: متأسفانه این اصل در عمل در استان ما خروجی چندانی نداشته و هنوز هم نیازمند اقدام و عمل در حمایت و تولید داخلی هستیم.
وی ادامه داد: بیکاری و مشکلات عدیده واحد‌های تولیدی در استان ما مختص پارسال و امسال نبوده و نیست و تغییر مدیریت‌ها هم تأثیر چندانی در رفع مشکلات ندارد.
مدیر گروه صنعتی البرز صنعت افزود: لازم به ذکر است در همین حوزه ۷۴ واحد تعطیل‌شده در استان در تملک بانک‌ها هستند که عملانمی توانیم کاری برای آن‌ها انجام دهیم و امیدواریم مسئولین نگاهی ویژه‌ای به این ظرفیت‌ها داشته باشند.
وی در خصوص موانع پیش رونیز بیان داشت: در نگاه ایدئال صد‌ها سال طول می‌کشد تا لرستان به شاخصه‌های تولید کشوری برسد و زمانی که طرح‌ها در حد شعار مدفون می‌شوند، فرسنگ‌ها با فروش موفق فاصله‌داریم. کالای تولیدی استان کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارند، اما حمایت نمی‌شود. بااین‌وجود که در شرکت ما هم سرمایه‌گذاری روی بخش‌هایی از تولید بنگاه‌های اقتصادی استان واقعاً به‌صرفه نیست، اما فقط به‌صرف اشتغال در گروهی با متوسط سن کمتر از سی سال مشغول به فعالیت هستیم، زیرا دغدغه اصلی ما فقط اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد برای جوانان و خانوار‌های لرستانی است.
بختیاری بیان کرد: انتظار ما از مدیریت ارشد و متعاقباً دستگاه‌های اجرایی این است که دستگاه‌های دولتی با خرید از چنین شرکت‌هایی به راه‌اندازی کسب‌وکار‌های ضروری و جوان، انگیزه و امیدواری بدهند.
وی ادامه داد: همکاری صداوسیما در انجام امور تبلیغاتی، نصب بیلبورد‌ها در مسیر جاده باقیمت مناسب و همکاری فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای استان در عرضه کالای بومی از دیگر پیشنهادات و مطالبات ما برای حمایت از تولیدات استان است.
وی در پایان در خصوص رونق تولید و فروش به مباحث عمده دیگری، چون ایده پردازی اشتغال، معرفی و فروش تولیدات استانی و عرضه محصولات در فروشگاه‌های بزرگ و بنام نیز اشاره کرد و گفت: سخت‌ترین قسمت کار در تولید، فروش است و امیدواریم مدیریت ارشد استان و تک‌تک مسئولین استانی در این امر یاریگر ما و تثبیت‌کننده درآمد و اشتغال پایدار در لرستان باشند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات