امام جمعه شاهرود:

دفاع مقدس، یک فرهنگ و الگوی برای "ما می‌توانیم" و اعتماد به نفس در جامعه است

امام جمعه شاهرود در دومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: دفاع مقدس ما یک فرهنگ و الگوی برای ما می‌توانیم و خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه است و باید اساتید ما در دانشگاه‌ها این نگاه و فرهنگ را به نسل دانشجو القا کنند.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۲۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در دومین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و دانشجویان، اساتید و کارکنان در مسجد النبی دانشگاه آزاد برگزار شد در سخنانی با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان جامعه منتقل شود اظهار کرد: برگزاری یادواره در دانشگاه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم است و تدفین این شهدای گمنام در محیط دانشگاهی در جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت دارد.
وی افزود: استکبارجهانی با فرهنگ ایثار و شهادت مخالف است چرا که این فرهنگ سبب شد تا ملت ما بیدار شود و در برابر استکبار بایستد و امروز هم با همین تفکر و فرهنگ است که می‌توانیم به پیشرفت و اعتلا برسیم.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر تزریق فرهنگ خودباوری و ما می‌توانیم به نسل امروز جامعه به سخنان رهبری در مورد ارتجاع و بازگشت به گذشته اشاره کرد و گفت: امروز عده‌ای تلاش دارند که به نسل جوان و نوجوان ما القا کنند که می‌اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید در مقابل استکبار و قدرت‌های جهان تواضع کنیم و از آن‌ها درخواست کمک کنیم.
وی افزود: دفاع مقدس ما یک فرهنگ و الگوی برای ما می‌توانیم و خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه است و باید اساتید ما در دانشگاه‌ها این نگاه و فرهنگ را به نسل دانشجو که آینده کشور است القا و اینگونه این عزیزان را رشد و تعالی بخشند.
در این مراسم حسین یزدانی در وصف شهدا به شعرخوانی و مرثیه سرایی پرداخت.
این مراسم به همت ستاد یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.
خاطر نشان می‌شود قبل از این یادواره امام جمعه شاهرود با حضور بر تربیت پاک شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی با ادای احترام به مقام شامخ این شهدا از روند اجرایی ساخت یادمان این شهدا بازدید و بر تسریع آن تاکید و از زحمات ریاست دانشگاه و مسئولین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شهدا تشکر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار