مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت
در سطح استان هزار و 310باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد مشغول به فعالیت می باشند که نیمی از آنها در اختیار برادران و خواهران اهل سنت قرار دارد
کد خبر: ۸۹۹۷۳۲۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، حسین مسگرانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تاکید بر این موضوع که رویکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان باید مردم محور باشد، اظهار کرد: مسجد مهمترین مرکز فرهنگی مسلمانان و بهترین مکان برای آرامش انسان‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۳۱۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان، افزود: در حال حاضر از این تعداد ۸۹۱ باب در روستا‌های استان در حال فعالیت است که فعالیت آن‌ها در این مناطق بسیار با اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این موضوع که ۳۷۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد در مناطق شهری فعال هستند، تاکید کرد:۲۴ کانون فرهنگی، هنری تخصصی در حوزه‌های نمایش، سرود، قرآن، کتاب و ... در حال حال حاضر در نقاط مختلف استان مشغول به فعالیت می‌باشند.

وی تصریح کرد: ۱۱۴ کتاب خانه مخزن دار و ۴۷۰ باب کتابخانه دارای قفسه باز در استان وجود دارد که باید کتاب‌های موجود در آن‌ها به روز شده و برای نسل جوان قابلیت استفاده داشته باشد.

این مسئول با اشاره به ورود کانون‌های فرهنگی هنری به موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: رویکرد کانون‌های فرهنگی هنری باید مردمی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: برای ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده که امیدواریم این کانون‌های فرهنگی و هنری از نظر کارکرد و کاربرد پیشرفت بیشتری داشته باشند.

ثبت ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری جدید در سیستان و بلوچستان
سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه از ثبت ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سال ۹۶ در نقاط مختلف استان خبر داد.

حجت الاسلام پودینه افزود: امسال حدود ربع قرن از تلاش و تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح سیستان و بلوچستان می‌گذرد و تاکنون برنامه و فعالیت‌های بسیار خوبی را در سطح استان توسط این کانون‌ها برگزار شده و باید گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شبکه‌ای گسترده، منسجم و هماهنگ در نقاط استان است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به مشکلات بودجه‌ای و اعتباراتی که داشتیم برنامه‌های خوبی را توانستیم به مرحله اجرا برسانیم و با پیگیری انجام شده و لزوم و اهمیت جایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ۱۰۰ کانون جدید را در نقاط مختلف استان راه اندازی کردیم.

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۷۵ باب خانه نور در استان مشغول به فعالیت بوده و هزار و ۳۲۵ مسجد استان در طرح تلاوت نور مشارکت دارند.

وی با اشاره به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان کرد: تعداد کتاب موجود در کتاب خانه‌های مخزن دار ۳۲۹ هزار و ۵۵۷ جلد کتاب می‌باشد که ظرفیت بسیار خوبی بوده و باید همگان از آن‌ها بهره گیری کنند.

این مسئول گفت: ۱۹۵ هزار و ۷۷۸ جلد کتاب نیز در کتاب خانه‌های باز موجود است که در اختیار جوانان گذارده می‌شود تا از آن‌ها استفاده کنند.

وی افزود: در سال گذشته تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در استان ۸۰۶ پایگاه بوده که حدود ۳۱ هزار جوان در این پایگاه‌ها اوقات فراغت خود را سپری کرده اند.
ارسال نظرات