مسئول سازمان بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت:راهیان نور یک برنامه معنوی و بزرگترین عملیات فرهنگی در فضای دانشگاه ها است
کد خبر: ۸۹۹۷۳۳۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، بدون شک حضور در سرزمینی که بوی عشق می‌دهد و قدم زدن بر روی خاکی که روزگاری جوانانی با روحی بلند و عزمی راسخ در مسیر رسیدن به هدف گام نهادند تاثیر شگرفی بر روح پاک و بی آلایش جوانان این مرزو بوم خواهد گذاشت.

جوانانی که قرار است پرچم اقتدار و پیشرفت کشور را در آسمان جهان به اهتزاز درآورند و وارثانی به حق برای شهدا و رزمندگانی باشند که درس شجاعت و ازخودگذشتگی را برای آن‌ها مشق کرده‌اند.

اردوی راهیان نور به عنوان یک حرکت عظیم فرهنگی، ظرفیت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است به گونه‌ای که همه ساله تعداد زیادی دانش‌آموزان، دانشجو، طلبه و ... اعم از شیعه و سنی برای دیدار از مناطق عملیاتی عازم سفر می‌شوند.

سفری که علاوه بر نقش موثر در ایجاد بستری شاخص و نمونه در حوزه فرهنگ دستاورد‌های دیگری نیز به دنبال داشته است و آن قدرت کشور در برگزاری چنین رویداد عظیمی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: از ۱۱ تا ۲۱ اسفند در قالب چند کاروان، بیش از دو هزار دانشجو از دانشگاه‌های استان سیستان وبلوچستان اعم از کادر، دانشجو وخادمان شهدا به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام خواهند شد.

وی گفت: این افراد با بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند به گونه‌ای که هر کاروان هفت روز در منطقه خوزستان حضور خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: افراد اعزام شده در مدت حضور خود در این مکان از مناطق عملیاتی شلمچه، دو کوهه، طلائیه، شرحانی، هویزه، پاسگاه زید، اروند و منطقه عملیاتی کربلای ۴ دیدن خواهند کرد.

کیخا با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی افراد اعزام شده در این برنامه بزرگ فرهنگی گفت: سال قبل حدود هزار و ۷۰۰ نفر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

وی از راهیان نور به عنوان برنامه معنوی و بزرگترین عملیات فرهنگی در فضای دانشگاه‌ها یاد کرد و افزود: این برنامه تاثیرات فوق العاده‌ای در دانشگاه‌ها داشته و مهر تایید سند حقانیت این کار هم توسط رهبر معظم انقلاب بر این برنامه بزرگ فرهنگی زده شده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان در پایان خاطر نشان کرد: راهیان نور به عنوان یک برنامه فرهنگی در سبک زندگی شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت، ارزش‌های دفاع مقدس و آشنا شدن با سبک و سیره شهدا اثرات فراوانی دارد بر همین اساس معتقد هستیم راهیان نور ظرفیت بی نظیری است که اگر مسئولین بدانند چه ظرفیتی پشت این اقدام نهفته است تمام همت خود را برای حمایت از آن در نظر خواهند گرفت.
ارسال نظرات