نشست هم اندیشی مستندسازان رسانه ای بسیج رسانه هرمزگان

نشر و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی، تقویت اتحاد و همدلی بین متولیان رسانه ها و کیفیت بخشی تخصصی محصول رسانه ای و جبهه شدن آن در برابر تفکر دنیای رسانه ای کفر از اولویت های مهم بسیج رسانه است.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۴۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

به گزارش بسیج رسانه خبرگزاری بسیج،  پاسداشت و تکریم اربعین حسینی از شعائر مهم دینی مذهبی است که روایات متعددی در مورد اهمیت آن وجود دارد و فرصت مناسبی برای نشان دادن قدرت نرم جهان اسلام است و باید از همه ظرفیت های رسانه ای برای معرفی آن به دنیا استفاده شود.

مرتضی پیروی منش، رئیس سازمان بسیج رسانه هرمزگان درجمع فعالان حوزه عکس و فیلم استان که در موسسه سینمایی آریا آنامیس خلیج فارس برگزارشد، از تشکیل تیم مستندسازان رسانه ای بسیج رسانه هرمزگان به عنوان ضرورتی  مهم یاد کرد و گفت: این تیم باید از مدت ها قبل و با هدف تقویت رسانه اسلام ناب راه اندازی می شد که متاسفانه تا کنون شرایط برای عملیاتی کردن آن محقق نشده بود

وی با اشاره به وجود جوانان متعهد، باانگیزه، خوش فکر و متخصصی در حوزه فیلم و عکس استان هرمزگان، ابراز امیدواری کرد که بسیج رسانه بتواند از همه این ظرفیت ها در جهت ثبت و ضبط و انتشار حرکت جریان ساز «اربعین حسینی» به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

این فعال فرهنگی و رسانه ای هرمزگان با بیان اینکه بسیج رسانه از همه فعالان رسانه ای برای پوشش حرکت کاروان های اربعین حسینی درخواست همکاری دارد، افزود: برنامه عملیاتی بسیج رسانه، ایجاد بستر مناسب برای تقویت وحدت و همدلی در بین متولیان جامعه پویا و فعال رسانه ای این استان است .

وی از « تلاش در راستای ایجاد وحدت در بین تمام فعالان عرصه رسانه»، «کیفیت بخشی تخصصی و ارتقاء سواد رسانه ای» و «جبهه سازی متحد جامعه رسانه ای از طریق تولید آثار فاخر در مقابله با رسانه های جبهه کفر» به عنوان سه برنامه پژوهش مدار بسیج رسانه در جهت تقویت فرهنگ اسلام ناب نام برد.

پیروی منش بر ضرورت توجه بیشتر رسانه ها به پوشش صحنه هایی ناب از دلدادگی و عشق مردم نجیب شهر محبان حضرت عباس (ع) و پرچمداری در آغاز حرکتی تاثیرگذار درسطح بین المللی به نام کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به عنوان یک شاخص تاکید کرد و گفت: امروز نیز بیش از پیش ضرورت انسجام بیشتر در مدیریت تولید محصول رسانه ای اربعین احساس می شود.

وی، تبیین جایگاه اربعین به عنوان یکی از مهمترین برنامه احیای اسلام ناب با شکارسوژه هایی از خدمات و دلدادگی ارادتمندان به اهل بیت(ع) را ازجمله وظایف مشخص شده تیم مستند سازان رسانه ای اربعین حسینی برشمرد و  یادآور شد: در این رابطه هماهنگی های لازم نیز با ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام شده است.

رئیس بسیج رسانه هرمزگان با اشاره به پهن بودن سفره امام حسین(ع)، از رسانه ها درخواست کرد که با وحدت، بسیج ظرفیت ها و هم پوشانی، به منظور عمل به رسالت خطیر و مهم رسانه ای اربعین وارد میدان شوند.

وی، تقویت فرهنگ اسلام ناب را از اهداف تمامی رسانه های انقلاب اسلامی دانست و  خاطرنشان کرد: شاخص ترین اقدامات اصحاب رسانه برای رسیدن به این هدف، انسجام در تولیدات محصول در این زمینه است.

پیروی منش در پایان از همه تلاشگران عرصه رسانه و مطبوعات استان هرمزگان به ویژه مدیر انجمن فیلم و عکس بسیج رسانه که خواستار راه اندازی تیم مستند سازان رسانه ای بسیج رسانه هرمزگان شده بودند، قدردانی نمود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار