بیمه و امنیت شغلی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان و استادان‌کاران عرصه صنایع دستی و فرش است.
کد خبر: ۸۹۹۷۳۹۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس با اشاره به اینکه ۴۵۰هزار نفر از قالیبافان و فعالان صنایع دستی در سال ۹۷ بیمه می‌شوند، تصریح کرد: در بسیاری از استان‌ها با وجود فعالیت چشمگیر در این زمینه، آمار بیمه‌شدگان آن‎ها پایین است.

علی وقفچی با اشاره به وضعیت بیمه قالیبافان در سال 97، گفت: از آنجا که بیمه و امنیت شغلی یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان و استادان‌کاران عرصه صنایع دستی و فرش است، در راستای رفع این دغدغه در کمیسیون تلفیق برای افزایش بودجه مرتبط به این مهم، تلاش‌های بسیاری صورت گرفت که در پی آن علاوه بر مصوبه دولت در برنامه بودجه، 50 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق به آن اضافه و در صحن علنی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها به نظر می‌رسد با بودجه اختصاصی، حدود 450 هزار نفر از استادان و فعالان صنایع‌دستی و فرشبافان در سال 97 بیمه شوند، اظهار داشت: این میزان بودجه در نظر گرفته شده می‌تواند مشکل بیمه بسیاری از فعالان این عرصه را حل و فصل کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اصلی در عدم تقسیم بودجه عادلانه در مراکز استانی‌هایی است که فرش و صنایع دستی، فعالیت اصلی آن‌ها به حساب می‌آید، تصریح کرد: در بسیاری از استان‌ها با وجود فعالیت چشمگیر در این زمینه، آمار بیمه‌شدگان آن‎ها پایین است و در مقابل آمار بیمه‌شدگان در استانی دیگر با وجود فعالیت محدود بالا است.

علی وقفچی مجلس با تاکید بر ضرورت نظارت بر این مهم، اظهار کرد: مسئولان باید در جریان بیمه فرشبافان و استادان و فعالان صنایع دستی نظارت بیشتری را اعمال کنند.

 

ارسال نظرات