یک اقتصاددان:

«اعاده اموال نامشروع» مسئولان یک طرح زمین‌مانده است

یک کارشناس اقتصاد با مثبت ارزیابی‌کردن طرح اعاده اموال نامشروع گفت: در دو دولت اخیر برخی افرادی حضور داشته و دارند که از ابتدای انقلاب مسئولیت داشته‌اند و امروز ثروت‌های ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اندوخته‌اند.
کد خبر: ۸۹۹۷۴۱۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، افشین پروین‌پور  اظهار کرد: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان باید از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی انجام می‌شد و باید پرسید چرا تا الآن این کار انجام نشده است.

وی با بیان این‌که اعاده اموال نامشروع مسئولان یک کار زمین‌مانده است، تصریح کرد: از اول انقلاب تا کنون در رابطه با رسیدگی به اموال مسئولان تنها شعار داده شده است.

وی افزود: متأسفانه در دو دولت اخیر برخی افرادی حضور داشته و دارند که از ابتدای انقلاب در جمهوری اسلامی ایران پست و مسئولیت داشته‌اند و می‌بینیم که ثروت‌های 1000 میلیارد تومانی دارند.

وی با ابراز این‌که چنین اموالی باعث سؤال و تعجب است، خاطرنشان کرد: البته مشخص است که در به‌دست آوردن برخی اموال از رانت استفاده شده است.

این کارشناس اقتصاد با تأکید بر این‌که صرفاً مطرح و رسانه‌ای کردن طرح اعاده اموال نامشروع دردی را درمان نمی‌کند، گفت: واقعیت آن است که باید محاکمه صورت بگیرد و مسئولانی که از راه‌های غیرقانونی و رانتی اموال نامشروعی را جمع‌آوری کرده‌اند، مجازات شوند.

پروین‌پور گفت: اعاده اموال نامشروع مسئولان یک اراده سیاسی محکم می‌خواهد تا بتواند کار جلو برود و افراد متخلف محاکمه، مؤاخذه و مجازات شوند.

وی این را هم گفت که نتیجه‌بخش‌بودن "طرح اعاده اموال نامشروع" پس از تبدیل به قانون، مستلزم همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط است.

ارسال نظرات