بازديد از كتابخانه تخصصي تفسير و علوم قرآني يزد با حضور جمعي از طلاب بسیج مدرسه علميه فاطميه(س) اشكذر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۴۴۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از فرمانده بسیج طلاب مدرسه علميه فاطميه(س) اشكذر، بازديد از كتابخانه تخصصي تفسير و علوم قرآني يزد با حضور جمعي از طلاب بسیج مدرسه علميه فاطميه(س) اشكذر(در تاریخ 9/12/1396)برگزار شد.
حجت الاسلام سيد محمد شاهدي موسس كتابخانه تخصصي تفسير و علوم قرآني بعد از شروع توضيحاتي راجع به لزوم تاسيس كتابخانه تخصصي در زمينه تفسير و علوم قرآني اظهار داشت: اين كتابخانه در سال 1395 شروع به كار كرد. مي توان گفت اولين كتابخانه از نظر منحصر به فرد بوده خصوصا در زمينه قرائت، از نظر تعداد كتابهاي قرآني سومين كتابخانه در كل كشور است.در اين كتابخانه كتابهاي تفسيري از كشور هاي مختلف از جمله افريقا، هند و تانزانيا جمع آوري شده است.
وي در ادامه با اشاره به آيه قرآن كريم كه پيامبر(ص) فرمود: «يا رب ان قومي اتخذ القرآن محجورا» افزود: منظور از محجور بودن قرآن كريم، محجور بودن در قرائت نيست بلكه منظور عمل به قرآن است. اين مطلب را تمام كتب اهل سنت نقل كرده اند كه محجور بودن يعني عمل نكردن به قرآن. متاسفانه قرآن در صحنه زندگي ما حضور ندارد .جايگاه عظيم قرآن را از اين سخن ملا صدرا كه در ابتداي تفسير سوره ي واقعه بيان كرده است مي توان فهميد كه نوشته است: عمري را در مسائل بيهوده (فلسفه) گذراندم و حال فهميدم غناي همه چيز در قرآن است.
موسس كتابخانه تخصصي تفسير و علوم قرآني بعد از بيان اين موضوع كه هر كسي در كشور هاي عربي نمي تواند قاري قرآن باشد گفت: قاري قرآن در كشور هاي عربي و افريقايي مثل سودان بايد حتما هفت روش قرائت را به استاد ارائه دهد تا بتواند مجوز قرائت بگيرد.
حجت الاسلام شاهدي تصريح كرد: براترين حافظان قرآن در كشور سودان هستند. يكي از شرايط امام جماعت در كشور هاي عربي حفظ كامل قرآن است. محققان امريكايي روي دوموضوع در سودان تحقيق مي كنند، يكي رود نيل است كه به نوبه خود منحصر به فرد است و ديگري نوع حفظ قرآن حافظان سوداني است. در اين كشور از روشي براي حفظ قرآن استفاده ميشود به نحوي كه اگر كسي قرآن را حفظ كند هرگز فراموش نميكند. به اين نحو كه قرآن را مكتوب مي كنند و آن را بعد از عرضه به استاد در حوضچه مخصوص شست و شو مي كنند اين بار از حفظ آن صفحه را در لوح مي نويسند و آن قدر اين كار را تكرار مي كنند تا كامل حفظ شوند.
وي در پايان بعد از بيان اين موضوع كه تفاسير مختلفي از كشور هاي مختلف و همچنين با عقايد مختلف در اين كتابخانه جمع آوري شده گفت: از بركات انقلاب اسلامي اين است كه اكنون ما در كشورهايي مثل افريقا شيه داريم و لذت انقلاب اسلامي را ما آنجا مي بريم.
ارسال نظرات