مسئول بخش نمایشگاهی استان مرکزی گفت: استان مرکزی در قالب 12 غرفه، توانمندی‌ها و دستاوردهای روستائیان این استان را به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۸۹۹۷۴۶۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

حمید پاکپور مسئول بخش نمایشگاهی استان مرکزی در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به تعداد شهرهای شرکت کننده استان در این نمایشگاه گفت: استان مرکزی در قالب 12 غرفه، توانمندی‌ها و دستاوردهای روستائیان این استان را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: همچنین 6 شرکت دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف علمی از استان جزو شرکت‌کنندگان در این جشنواره هستند که هر کدام از این شرکت‌ها جزو برترین‌های کشوری هستند.

مسئول بخش نمایشگاهی استان مرکزی در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان کشور تصریح کرد: آشنایی با فرهنگ مشاهیر، صنایع دستی، سوغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از جمله شرکت در این نمایشگاه است.

پاکپور تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار تاریخی، گردشگری، صنایع دستی، ‌تولیدات و به طور كلی توانمندی‌های استان معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مراسم آیینی و سنتی هم ۵ گروه موسیقی محلی از استان با نام‌های هالای ایل شاهسون ساوه، آوا از روستای یکه چاه، بیل‌گردانی نیم‌ور محلات، بیزیم بزچلو از شهرستان کمیجان و دلشاد روستای مشهد الکوبه حضور دارند و به اجرای برنامه‌ زنده می‌پردازد.

گفتنی است سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان کشور از 15 تا 18 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برای بازدید علاقه‌مندان برپا است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات