امام‌جمعه همدان:

رب النوع انسان‌ها فاطمه زهرا (س) است

امام‌جمعه همدان گفت: در نظریه‌های افلاطون و اینکه هر موجودی رب‌النوعی دارد، ازنظر ما رب‌النوع انسان‌ها نیز مادر فاطمه زهرا (س) است.
کد خبر: ۸۹۹۷۴۹۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه همدان در مراسم ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن در حسینیه عاشقان ثارالله که با حضور ۱۵۰۰ نفر از بانوان خرم ابادی برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه اظهار داشت: ذات خداوند عالم هست را براساس یک توازن و سلسله مراتب موجودات را افریده است و موجودی که در مرتبه پایین است نمیتواند موجودی بالاتر از خود خلق کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای این که سیر کمالی عالم هیچگاه متوقف نشود نمونه هیا برتر در بعد مثبت و منفی ساخته تا افراد پایین تر ببیند و خود رابه پله های بلا تر برسانند افزود: افراد منحرف نماد های زشتی دارندمانند ال سعود اما انساسن های مومن نماد های برتر دارد.

امام جمعه همدان بیان کرد: خداوند انسان را آفریده تا از عرش هم بالاتر رود اما این انسان وقتی به دنبال هوا و هوس رفت آنقدر پست می شود که از الاغ نیز پست تر می شود.

وی با اشاره به یکی از نظریه های افلاطون و اینکه هر موجودی رب النوعی دارد و مثال زدن رب النوعخروسها، گاو ها، آتش و آب بیان کرد: رب النوع انسان ها نیز مادر فاطمه زهرا سلام الالله است چراکه رب یعنی مربی است.

‌محمدی عنوان کرد: از مهمترین ویژگی های حضرت فاطمه ام ابیها است به این معنی که این دختر در تمام ابعاد ارزشی و فضیلتی در حدی است که نسبت به خاتم پیغمبران نقش مادر را ایفا کرده است وقتی این عنصر عرشی فاطمه ززهار نقش مادر نسیبت به خاتم انبیا باشد با توجه به اینکه بر پیامبر عالم نقش مادری را دارد برای خوبان عالم نیز نقش مادری دارد

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه فاطمه زهرا مادر همه خوبی ها، علوم و فضیلت ها است، گفت: اگر در میان مردان عالم خداوند علی را خلق نمیکرد هیچ مردی شایستگی زهرا (س) را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) امد تا عالم ملکوت و ملک را به هم گره زد عنوان کرد: نوع تولد حضرت زهرا، ازدواج حضرت فاطمه و شهادت حضرت فاطمه و عالم محشر با تشریفات و حالت خاصی صورت گرفته است.

محمدی عنوان کرد: روز محشر هیچ پیغمبری بدون شفاعت حضرت فاطمه نمیتواند وارد بهشت شود و انصافا ما در فاطمه شناسی کوتاه آمد ایم و نتوانستیم شخصیت حضرت زهرا (س) را به خوبی بشناسیم و معرفی کنیم.

وی گفت: عیب ما ایرانیان این است که عمیق فکر نمیکنیم و خیلی گذرا فکر میکنیم حفظ قران در ایران رواج یافته اما فهم قران از حفظ آن دارای ارزش و اهمیت بیشتری است پس بهتر است به دنبال فهم مسائل پیش رویم.

 امام جمعه همدان با اشاره به سخن شهید مطهری در رابطه با حضرت زهرا، اظهار داشت: حجاب، عفاف، فلسفه و علمیت حضرت زهرا (س) باید توسط ما حفظ شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار