خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی در واکنش به اظهار نظر برخی مسوولان:
یکی از مراجع تقلید گفت: معنای رأی دادن مردم به معنای چک سفید نیست که هر چه دلتان خواست عمل کنید بلکه باید بر اساس قانون اساسی باشد و به وعده‌ها عمل کنید.
کد خبر: ۸۹۹۷۵۵۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
رأی مردم چک سفید نیست که هر چه دلتان خواست انجام دهید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: حفظ عزت و قدرت اسلام برای مسلمانان مهم است و مسلمانان در این زمینه وظیفه دارند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان از کار‌هایی که سبب می‌شود اسلام انحطاط پیدا کند، باید گریزان باشند. خداوند در روایات تمام کار‌های مسلمانان را به خودشان واگذار کرده، ولی نباید کاری کنند که سبب ذلتشان شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: اگر دشمنان اسلام، کفار، منافقان، استکبار و صهیونیست‌ها بیایند و بخواهند به ما نصحیت کنند، ولی پیشنهاد آن‌ها بر خلاف عزت اسلام باشد؛ قبول کردن حرف آن‌ها بر خلاف اسلام بوده و سلطه پذیری و ذلت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سفر وزیر امورخارجه فرانسه به ایران گفت: وزیر امور خارجه فرانسه با ترامپ همفکر و دوست است و خودش به عربستان موشک می‌فروشد و با آن‌ها مردم یمن را می‌کشند و وقتی از آن‌ها سؤال می‌شود می‌گویند موشک فروش هستیم.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه فرانسه به ایران آمده و درباره موشک نصیحت می‌کند، ولی مأیوس برگشت و مشاهده کرد مسلمانان چه اندازه از نظر فکر و فرهنگ در سطح بالا هستند. باید در برابر دشمنان بیدار باشیم و عزت و عظمت اسلام را حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: در روزنامه‌ها خوانده می‌شود که مسؤولانی که سر کار هستند می‌گویند مردم به ما رأی دادند و نباید هر چه گفتیم حرفی بزنند. باید به آن‌ها گفت: رأی مردم چک سفید نیست و معنای رأی این است که شما به قانون اساسی عمل کنید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه رأی به معنای این نیست هر چه خواستید عمل کنید گفت: مردم بر اساس نظام و قوانین رأی می‌دهند تا به قانون اساسی و وعده‌ها عمل کنید. مردم به شما رأی دادند تا از نظر معیشت در سختی نباشند، ولی روز به روز اجناس گران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: معنای رأی دادن مردم به معنای چک سفید نیست که هر چه دلتان خواست عمل کنید بلکه باید بر اساس قانون اساسی باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله فلسطین گفت: رهبر معظم انقلاب در جمع علمای سوریه ابراز امیدواری کردند که روزی در قدس نماز جماعت اقامه می‌شود بنابراین باید برای پیروزی و عزت اسلام تلاش شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها