صد و ۷ نفر در هرمزگان در ۱۱ ماه امسال در حوادث ویژه کشته شده اند.
کد خبر: ۸۹۹۷۶۰۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس ؛ رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان گفت:به حوادثی که در یک تصادف بیش از ۴ مصدوم و ۲ فوتی داشته باشد، ویژه گفته می‌شود.
اسدی افزود: اینگونه تصادف به لحاظ وسعت حادثه، شدت و تعداد مصدوم، بزرگتر از حوادث معمول بوده و باعث به وجود آمدن شرایطی می‌شود که برای برطرف کردن آن نیاز به اقدام‌های اساسی و فوق العاده است.
وی گفت: در این مدت ۲۸۴ مورد حادثه ویژه با ۷۴۸ مصدوم دراستان رخ داده است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان افزود: از مجموع مصدومان ۷۳۲ نفر توسط ماموران اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل و مابقی در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.
اسدی گفت: حوادث ترافیکی با تعداد مصدوم بالای ۵ نفر، با فراوانی ۱۰۶ مورد و ۶۵۷ مصدوم و فوتی، بیشترین حادثه ویژه تا پایان بهمن ماه بوده است.
وی میانگین تعداد ماموریت‌های روزانه اورژانس هرمزگان را ۱۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریت‌های شهری ۸ دقیقه و در جاده ۱۴ دقیقه و مطابق با استاندارد‌های کشور است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی هرمزگان افزود: هم اکنون اورژانس هرمزگان با بیش از ۹۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد و یک فروند آمبولانس تخصصی دریایی مشغول ارایه خدمات درمانی است.
اورژانس هرمزگان دارای ۴۱ پایگاه جاده‌ای و روستایی و ۱۹ پایگاه شهری است.

ارسال نظرات