در حالی طی هفته های اخیر بسیاری از دولتمردان و نمایندگان مجلس طرح "اعاده اموال نامشروع" را مثبت ارزیابی کرده بودند که وزیر راه و شهرسازی از اظهارنظر درباره این طرح انقلابی خودداری کرد.
کد خبر: ۸۹۹۷۶۲۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

چند هفته ای است طرح "اعاده اموال نامشروع" از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح و امضا شده است. بر اساس این طرح که قرار است در آینده ای نزدیک به قانون تبدیل شود، کمیته ای متشکل از 7 نفر اموال و دارایی های تمام مسئولان دولتی و حکومتی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی می کنند. پس از این بررسی ها اموال نامشروع به نفع بیت المال مصادره و به خزانه واریز می شود. قرار بر این است این اموال صرف رفع فقر و محرویت زدایی و بسترسازی برای ایجاد اشتغال شود.

تاکنون بیش از 160 نفر از بهارستانی ها طرح مذکور را امضا کرده و آنرا در راستای تحقق عدالت مدنظر انقلاب و رهبری ارزیابی کرده اند.
در کنار نمایندگان مجلس، برخی مسئولان دولتی نیز از طرح اعاده اموال نامشروع حمایت کرده اند. در این بین اما وزیر راه و شهرسازی به عنوان یکی از دولتمردان با سابقه کشور از اظهارنظر درباره طرح مذکور خودداری کرد. آخوندی دیروز در حاشیه امضای قرارداد 700 میلیون دلاری ساخت خط آهن شیراز-بوشهر با چینی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که نظر شما درباره طرح اعاده اموال نامشروع چیست، سری تکان داد و از پاسخ دادن به سئوال خودداری کرد.

ارسال نظرات