مدیر راهیان نور سازمان اردویی بسیج در گفت و گو با «بسیج»خبر داد

منطقه عملیاتی شط علی در محدوده هوارالعظیم؛ آماده میزبانی از زائران دانشجو،نخبه و اساتید دانشگاه

حسین زاده گفت: منطقه عملیاتی شط علی در محدووده جغرافیایی هور العظیم در استان خوزستان، آماده میزبانی از زائران راهیان نور دانشجو،نخبه و اساتید دانشگاه در ایام اعزام حداکثری راهیان نور است.
کد خبر: ۸۹۹۷۶۳۵
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

روح الله حسین زاده مدیر راهیان نور سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج در گفت و گو  با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه با اشاره به اینکه منطقه عملیاتی دفاع مقدس هور در استان خوزستان، در ایام نوروز میزبان زائران راهیان نور است، گفت: منطقه عملیاتی شط علی در محدووده جغرافیایی هور العظیم در استان خوزستان، آماده میزبانی از زائران راهیان نور دانشجو،نخبه و اساتید دانشگاه در ایام اعزام حداکثری راهیان نور است و این عزیزان می توانند با حضور در این منطقه عملیاتی، با رشادت ها و شجاعت های شهدای دوران دفاع مقدس، بیشتر آشنا شوند.
وی ادامه داد: مجموعه موقعیت عاشورا که در هور و در ابتدای جاده شط علی در استان خوزستان ایجاد شده است، یک موقعیتی است که رزمندگان اطلاعات عملیاتی قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس در آنجا مستقر شده بودند و کار شناسایی انجام می دادند و این منطقه عملیاتی در ایام نوروز، میزبان دانشجویان و فرهیختگان و همچنین اساتید دانشگاهی خواهد بود.
حسین زاده تاکید کرد: هور منطقه ای آب‌گرفته شبیه به تالاب است با نیزارهای بلند است و این تالاب در استان خوزستان واقع گردیده و مساحت مشخص شده توسط اداره کل محیط‌ زیست خوزستان به عنوان تالاب حدود ۱۱۸۰۰۰ هکتار است که حدود یک سوم این تالاب در ایران و مابقی آن در کشور عراق قرار دارد.
مدیر راهیان نور سازمان اردویی بسیج در پایان گفت: هورالهویزه (هورالعظیم) یکی از بزرگترین هورهای جهان است که از چزابه تا طلاییه تا جاده العماره-بصره عراق امتداد دارد.

ارسال نظرات