سید ساجد یعقوبی
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: زنگ «جشن نیکوکاری» در مدارس استان اردبیل به صدا درآمد تا دانش آموزان خیر با کمک‌های خود جوانه لبخند را در آستانه عید نوروز در دل‌های همنوعان نیازمندشان بکارند.
کد خبر: ۸۹۹۷۶۵۶
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حسین دشتی  مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۷۰ هزار پاکت نیکوکاری بین دانش آموزان توزیع شده است تا هدایای آنها را در اسرع وقت به دست دانش آموزان نیازمند برسانیم، گفت: پنج هزار و ۳۰۰ دانش آموز بی‌بضاعت تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که با کمک‌های خیران تلاش داریم بخش مهمی از مشکلات آنها را در آستانه سال نو رفع کنیم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان خیر در سال گذشته بیش از ۱۶۰ میلیون تومان به جشن نیکوکاری کمک کرده بودند، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن نیکوکاری، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی در بین کودکان و نوجوانان است تا آنها همواره به یاد نیازمندان و اقشار آسیب پذیر باشند.

دشتی با اشاره به اینکه برگزاری جشن نیکوکاری برای دانش آموزان موجب می‌شود تا آنها یاری رسانی به افراد مستمند را از همان دوران کودکی بیاموزند، بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ احسان و نیکوکاری علاوه بر افزایش همبستگی اجتماعی، نشاط و شادابی مضاعفی را به دنبال دارد که تلاش داریم با همکاری‌های هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی به این مهم دست یابیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه با همکاری سازمان آموزش و پرورش درصدد هستیم در طول سال برنامه‌های مختلفی را به منظور ترویج فرهنگ انفاق و احسان در بین دانش آموزان برگزار کنیم، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های معلمان، انجمن اولیا و مربیان، سازمان دانش آموزی و بسیج دانش آموزی می‌توانیم فرهنگ احسان و نیکوکاری را بیش از پیش در بین کودکان و نوجوانان رواج دهیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد با حمایت‌های خیران و حامیان می‌کوشد تا هیچ دانش آموزی به دلیل فقر و تنگدستی از علم آموزی و تحصیل بازنماند، بیان کرد: جشن نیکوکاری فرصت مناسبی برای دستگیری از دانش آموزان نیازمند است تا در کنار رفع مشکلات اساسی، آنها بتوانند پله‌های ترقی را برای دستیابی به مدارج عالی تحصیلی طی کنند.

دشتی با بیان اینکه همواره شاهد پیش‌قدم بودن کودکان و نوجوانان در کارهای خیر هستیم، افزود: جشن نیکوکاری به دانش آموزان یادآوری می‌کند که هرگز ایتام و دانش آموزان نیازمند را فراموش نکرده و با کمک‌های خود یاریگر آنها باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کمک‌های دانش آموزان خیر به مدارس عودت داده خواهد شد تا در اسرع وقت در اختیار دانش آموزان بی‌بضاعت قرار گیرد، گفت: این کمک‌ها علاوه بر دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد، با نظر مدیران مدارس استان اردبیل در بین دانش آموزان مستمند نیز توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری در روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ماه در پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهر برگزار می‌شود، افزود: روز جمعه ۱۸ اسفند ماه نیز در میعادگاه‌های نمازجمعه در انتظار حضور چشمگیر نمازگزاران، خیران و نیکوکاران اردبیلی در پایگاه‌های کمیته امداد هستیم.

دشتی با اشاره به اینکه خیران می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز نیکوکاری در سطح استان اردبیل کمک‌های خود را به دست خانوار نیازمند برسانند، اعلام کرد: همچنین نیکوکاران می‌توانند از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و کمک‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست اقشار آسیب‌پذیر برسانند تا آنها هم با شور و نشاط بیشتری سال نو را آغاز کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ برای ارتباط و دریافت هرگونه نظرات مردمی در نظر گرفته شده است، گفت: خیران می‌توانند با استفاده از این سامانه نحوه کمک‌رسانی به نیازمندان را اعلام کنند تا امدادگران در اسرع وقت با آنها تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

ارسال نظرات