خبرهای داغ:
رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: ماه گذشته جمعیت کمیته امداد یک میلیون و ۷۴۰ هزار خانواده بوده که در ماه جاری به یک میلیون و ۵۱۰ هزار خانواده رسیده است این آمار حاکی از کاهش ۱۵ درصدی است.
کد خبر: ۸۹۹۷۷۰۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
جمعیت کمیته امداد ۱۵ درصد کاهش یافت/ کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های کمیته امداد در دو سال
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پرویز فتاح پیش از ظهر امروز در مراسم جشن توانمندسازی هزار و ۳۰۰ خانواده کمیته امداد استان قم که در سالن همایش‌های مجتمع حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه در تبصره ۱۴ بودجه چهار هزار میلیارد تومان برای خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی درنظر گرفته شد، اظهار کرد: پرداخت مستمری کمیته امداد بیش از سه برابر افزایش داشت به همین علت توانست در سال جاری یک تحول چشمگیر را در کمک‌رسانی به مددجویان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه مستمری مددجویان توسط کمیته امداد و با تخصیص ۱۰۰ درصدی توسط دولت پرداخت می‌شود، اضافه کرد: امسال در بودجه ۹۶ با استفاده از تبصره ۱۶ سه هزار میلیارد تومان برای اشتغال درنظر گرفته شده که دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سهم کمیته امداد بوده و به امید خداوند متعال تا پایان سال جاری ۸۵ درصد از این مبلغ جذب می‌شود و امیدواریم تا خردادماه سال آینده بتوانیم ۱۰۰ درصد این مبلغ را جذب کنیم و به پرداخت ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات بانکی برسیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: در تبصره ۱۴ بودجه ۹۷ با پیشنهاد دولت چهار هزار میلیارد تومان با اکثریت آرا به هفت هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که اگر این تبصره به درستی ایجاد شود، هر سال مستمری مددجویان با توجه به تورم افزایش می‌یابد و مبلغ باقیمانده نیز برای افراد در انتظار کمیته امداد و بهزیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از کاهش هزار میلیارد تومانی تبصره ۱۶ بودجه یاد کرد و گفت: امیدواریم این اتفاق رخ ندهد چراکه کمیته امداد ظرفیت پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان را داراست.

فتاح با بیان اینکه در سال جاری در حوزه مشارکت‌های مردمی دو هزار میلیارد تومان جذب خواهیم داشت، تصریح کرد: کمک‌های مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۹۲ درصد از بودجه چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد تخصیص یافته است، عنوان کرد: دولت وعده داده که این میزان تخصیص به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

فتاح افزایش مشارکت‌های مردمی را نتیجه افزایش اعتماد مردم دانست و تصریح کرد: به هر میزانی که شفاف عمل کنیم می‌توانیم به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه ۱۷۰ هزار نفر یتیم زیر پوشش این مجموعه هستند، مطرح کرد: اکنون هر یتیم در کشور پنج حامی دارد و به صورت متوسط ماهانه ۱۶۰ هزار تومان دریافت می‌کند، اما این رقم در استان قم بسیار بیشتر و قابل توجه‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: ماه گذشته جمعیت کمیته امداد یک میلیون و ۷۴۰ هزار خانواده بود که در ماه جاری به یک میلیون و ۵۱۰ هزار خانواده رسیده است و این کاهش ۱۵ درصدی نشان می‌دهد که ۲۳۰ هزار خانواده طی یک ماه اخیر از جمعیت کمیته امداد کم شده است.

فتاح با اشاره به اینکه مردم استان قم باید حامی فقرای دیگر استان‌ها نیز باشند، گفت: خوش‌حسابی مددجویان کمیته امداد در بازگرداندن تسهیلات به بانک‌ها برای همگان به اثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال مراجعات به کمیته امداد بیشتر شده است، تصریح کرد: با ایجاد رونق اقتصادی مراجعه به کمیته امداد کاهش می‌یابد، عوامل ورود افراد به کمیته امداد فقر اقتصادی و بیکاری است که می‌توانیم در راستای کاهش این عوامل گام برداریم.

فتاح با اشاره به اینکه هزینه‌های کمیته امداد طی دو سال اخیر ۲۰ درصد کاهش یافته است، یادآور شد: امسال هزار میلیارد تومان از صندوق امداد وام داده که سال آینده به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها