استاندار مرکزی گفت: 40 هزار خانوار در استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که این تعداد مددجو زیبنده استان نیست. می‌طلبد که با کمک خیران و همکاری سایر دستگاه‌ها این تعداد کاهش یابد.
کد خبر: ۸۹۹۷۷۷۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در دیدار با کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی توانمندسازی مددجویان کمیته امداد را از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: حمایت از مددجویان در قالب پرداخت مستمری در یک دوره زمانی اولویت نخست کمیته امداد بود اما امروز موفقیت این نهاد در توانمندسازی، ایجاد اشتغال و استقلال اقتصادی مددجویان است.

وی افزود: 40 هزار خانوار در استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که این تعداد مددجو زیبنده استان نیست. می‌طلبد که با کمک خیران و همکاری سایر دستگاه‌ها این تعداد کاهش یابد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه انگیزه و روحیه فداکاری و ایثار امدادگران کمیته امداد از دهه 60 تا به امروز تغییر چندانی نکرده است، گفت: اقدامات کمیته امداد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق در بین خانوارهای تحت حمایت و تلاش‌های این نهاد در ارتقای سطح اجتماعی و فرهنگی مددجویان الگویی موفقی برای سایر دستگاه‌ها است.

آقازاده افزایش مستمری مددجویان را از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در راستای رفع فقر مطلق در کشور دانست و گفت: با پیگری مهندس فتاح و تدبیر دولت و مجلس، مستمری مددجویان نهادهای حمایتی با وجود تنگناهای اقتصادی، افزایش یافته است و تفاهم نامه کمیته امداد با استانداری برای ساخت مسکن محرومان در حال پیگیری است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:

اهداء 8000 جهیزیه به مددجویان استان مرکزی

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این دیدار با اشاره به اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری گفت: امسال بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است.

وی افزود: برای ایجاد این تعداد مشاغل قریب به 60 میلیارد تومان از اعتبارات کمیته امداد و منابع بانکی تخصیص داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه با بازرسی و راستی آزمایی ناظران و کارشناسان استانداری و کمیته امداد مرکز از طرح های مددجویان استان انحرافی در پایداری طرح‌های کمیته امداد گزارش نشده است، گفت: با ارزیابی از 130 طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد جز در دو مورد تمام طرح ها فعال بوده و از نظر  پایداری توسط  گرده بازرسی  تایید شده است .

موسی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه هشت هزار جهیزیه از سال 90 تا 95 توسط این نهاد حمایتی به زوج‌های جوان اهداء شده است، گفت: تقویت بنیه دینی و فرهنگی مددجویان از برنامه‌های کمیته امداد است. همچنین امسال یک‌هزار نفر از مددجویان تحت آموزش برنامه‌های قرآنی قرار گرفتند.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای مقاوم سازی خانه‌های روستایی و قبول ضمانت این مناطق توسط بانک‌های عامل افزود: 30 درصد خانه مددجویان کمیته امداد نامناسب و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است و همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات می‌تواند به این خانواده‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات