دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان مهم‌ترین وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر تذکر لسانی است.
کد خبر: ۸۹۹۷۷۷۷
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  علی‌حسین، پازدار، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان و معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ساختاری است که به اصلاح امور جامعه کمک می‌کند، اظهار داشت: این در حالی‌است که جامعه ما یک جامعه به سامان است.

وی افزود:  مردم ما به احیای امر به معروف و نهی از منکر اهتمام دارند، اجر آمران به معروف و ناهیان از منکر با کاتب عمل صالحان خدای مهربان است.

پازدار با بیان اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شده تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر تذکر لسانی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان این‌که ستاد امر به معروف به مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کند، ادامه داد: در ماه رمضان آمران به معروف با همکاری کارکنان انتظامی برای جلوگیری از روزه‌خواری تلاش می‌کنند.

وی با بیان این‌که ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای سالم‌سازی اماکن تفریحی برنامه دارد، افزود: آسیب‌های متصور در ایام تعطیلات نوروزی توسط این ستاد گردآوری شده به‌طوری‌که ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی توسط برخی مهمانان نوروزی یکی از این آسیب‌هاست.

پازدار عنوان کرد: ما می‌خواهیم با تذکر لسانی به کسانی‌که سعی در هنجارشکنی دارند، آن‌‌ها را ارشاد کنیم این در حالی‌است که در ایام نوروز شاهد ایجاد ناامنی و سلب آرامش مردم توسط برخی افراد معلول‌الحال هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان به مهیا نبودن برخی زیرساخت‌های شهری مثل نمازخانه اشاره و تصریح کرد: مساجد ما بایستی همواره مهیای اقامه نماز باشند و در ایام نوروز مساجد ما آماده‌تر باشند.

وی به عدم رعایت انصاف توسط برخی صنوف در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تخریب محیط زیست و انجام رفتارهای پرخطر توسط برخی رانندگان در این ایام مشاهده می‌شود.

 

پازدار به استقرار تیم‌های امر به معروف و تذکر لسانی در اماکن عمومی در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: نقش صداوسیما در انعکاس سوژه‌های معنوی و بیان مهمان‌پذیری مردم لرستان در راستای امر به معروف و نهی از منکر است این در حالی‌است که مستند‌سازی و استفاده از آیات و روایات قرآن درباره امر به معروف و حضور کارشناسان خبره در حوزه امر به معروف و نهی از منکر توقع ستاد امر به معروف از صداوسیمای لرستان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: پخش اذان و استقرار روحانیون در پارک‌ها و اماکن عمومی جهت پاسخگویی به مسائل شرعی و تشویق مهمان نوروزی که نسبت به شئونات اسلامی اهتمام دارند خواسته این ستاد از سازمان تبلیغات اسلامی طی ایام نوروز خواهد بود.

وی با بیان این‌که طهارت در پی نماز است، تصریح کرد: لذا زیرساخت اقامه نماز برای مسافران نوروزی فراهم شود، کمااینکه ترویج امر به معروف و نهی از منکر روی شیشه اتوبوس‌‌ها و تاکسی‌ها و وسایل نقلیه تحت امر دولت، ایجاد فضای ارزشی در اماکن اقامتی مسافران فرهنگی و معرفی شهدای دانش‌آموز لرستان به آن‌ها از دیگر مواردی است که در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاثیرگذار هستند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات