خبرهای داغ:
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد

توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی راهکاری برای مقابله با تحریم اقتصادی دشمن

مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه استان قم ظرفیت پرورش گیاهان دارویی را دارد، گفت: اگر سرمایه‌گذاری لازم در حوزه بهره‌برداری از منابع طبیعی انجام شود هیچ تحریمی توانایی ضربه‌زدن به اقتصاد کشور را ندارد.
کد خبر: ۸۹۹۷۷۷۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی راهکاری برای مقابله با تحریم اقتصادی دشمن
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در کارگاه آموزشی ائمه جمعه و روحانیون مستقر در بخش‌های استان قم که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه وزارتخانه‌های نفت، نیرو و جهاد کشاورزی وظیفه نگهداری اموال عمومی را به عهده دارند، اظهار کرد: ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری وظیفه دارند در عرصه‌های حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی و مراتع فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه امروزه در عرصه مقابله با ریزگرد‌ها نیازمند مشارکت‌های مردمی هستیم، مطرح کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در راستای حفظ منابع طبیعی عملکرد مطلوبی داشته و در این راستا از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کرده، اما در راستای احیای محیط زیست و منابع طبیعی در سطح ملی اقدامات موثری دنبال نشده است.

مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اینکه استان قم ظرفیت پرورش گیاهان دارویی را دارد، عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاری لازم در حوزه بهره‌برداری از منابع طبیعی انجام شود هیچ تحریمی توانایی ضربه‌زدن به اقتصاد کشور را ندارد.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن کریم ۱۵ بار کلمه "شجره" به معنی درخت آورده شده است، خاطرنشان کرد: در روایات مختلف به صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید بسیاری شده که این صرفه‌جویی به معنای استفاده درست و مناسب است و استفاده از آب برای درختکاری نیز از مواردی است که اسراف نیست.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: امام علی (ع) در ۲۵ سالی که از حکومت دور بودند ۶۰ هزار نخل کاشتند که این اقدام ایشان اهمیت کاشت درخت را به اثبات می‌رساند.
ارسال نظرات