خبرهای داغ:
به همت سازمان مهندسی کشاورزی سپاه نینوا انجام شد؛
به همت سازمان مهندسی کشاورزی سپاه نینوا کلینیک سیار دامپزشکی در روستای کردند از توابع بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس به ارائه خدمات پرداخت.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۱۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،مسئول سازمان مهندسی کشاورزی سپاه نینوا گفت: این کلینیک با هدف معینه و واکسیناسیون دام ها و همچنین آموزش و ترویج ویژه دامداری راه اندازی شده است و قرار است در 61 روستا از سه شهرستان مراوه تپه، گنبد و علی آباد کتول در استان گلستان خدمات ارائه دهد.

رضا خزائیان تصریح کرد: این طرح در استان های مازندران ،آذربایجان غربی و گلستان به صورت پایلوت در حال انجام است و در گلستان جهت راه اندازی این کلینیک 700 میلیون ریال تجهیزات و دارو تهیه شده است.

وی همچنین از اجرای طرح شبکه همراه کشاورز در گلستان خبر داد و اضافه کرد: این طرح با همکاری نظام مهندسی کشاورزی اجرا می شود و با توجه به اجرا در 20 روستای در سال گذشته پیش بینی می شد این تعداد امسال به 300 روستا برسد.

در حاشیه  استقرار و فعالیت کلینیک سیار دامپزشکی و با حضور مسئول سازمان مهندسی کشاورزی و جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا 600 اصله نهال نیز در این منطقه مرزی غرص شد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا نیز گفت: فعالیت های مختلفی چه فعالیت های عمده و چه خرد در بحث خانگی در این قرارگاه انجام شده است.

حسن ملک حسینی با عنوان اینکه نگاه  خدمات رسانی به مردم از دوران سازندگی بعد از جنگ در این قرارگاه هنوز ادامه دارد به پروژه راه آهن اینچه برون و سد نرماب مینودشت به عنوان دو طرح مهم  منطقه در دست این قرارگاه اشاره کرد و افزود: که بزودی اثرات خود را در منطقه خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: حتی خدمات سد نرماب به روستای کرند هم خواهد رسید  و با توجه به اینکه 115 میلیون متر مکعب آبدهی این سد است در سه موضوع آب شرب، کشاورزی و صنعتی تاثیرات خوبی در منطقه خواهد داشت.

ملک حسینی یادآور شد: همچنین بیش از چند صد پروژه عمرانی عام المنفعه و زودبازده در استان ساخته شده  است و به در اختیار مردم گذاشته شده که بخشی در راستای اقتصاد مقاومتی جهت اشتغالزایی است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان  با خاص دانستن منطقه مرزی کرند گفت: با وجود استعداد این منطقه در بحث ریزگردها اگر به فکر نباشیم ممکن استاتفاقات ناگواری بیفتد و باید در حفظ و نگهداری این نهال ها و فضای سبز کوشا باشیم تا خدای نکرده مسائلی که با وجود ریزگردها در اهواز اتفاق می افتد را در اینجا نداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها