خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه:

شهدا با خون خود انقلاب را در مقابل هر تهدیدی بیمه کردند

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه در سالروز شهادت شهدی 16 اسفند،گفت: پادگان ابوذر شاهد صحنه های زیبایی از رشادت و پایمردی بود و با خون خود انقلاب را در مقابل هر تهدیدی بیمه کردند.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۴۰
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهدای بمباران هوایی پادگان ابوذر، 16 اسفند سال 1363 مراسمی در مسجد روستای کلاوه بخش قلعه شاهین شهرستان سرپل ذهاب با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه و جمعی از مسولان، خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و نیروهای ارشد نظامی و انتظامی، بسیجیان شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه در این مراسم معنوی ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای والامقام دوران جنگ تحمیلی و شهدای مدافعین حرم اظهار داشت: وقتی دشمن با تمام حمایت های دنیا خواست به این مملکت و آبروی اسلام خدشه وارد کند شهدا سینه خود را سپر کردند و ازجان و مال خود گذشتند با خون خود انقلاب را در مقابل هر تهدیدی بیمه کردند.

 

حجت الاسلام هادی عسگری افزود: دایره دید شهدا فراتر از دنیا بود، این بزرگ مردان خود را بنده خدا دانستند و برای ماندگاری اسلام، قرآن و حدیث و انسانیت به میدان نبرد حق علیه باطل رفتند وعلمداران عزت و عظمت کشور شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در روزهای آغازین جنگ،  پادگان ابوذرشاهد صحنه های زیبایی از رشادت و پایمردی بود، گفت: گروه های متعددی در روزهای اولیه جنگ در پادگان ابوذر شکل گرفتند و ضربات مکرری بر پیکر نیروهای بعثی وارد آوردند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سرپل ذهاب در ادامه درخصوص نقش و جایگاه پادگان ابوذر در دوران دفاع مقدس گفت: پادگان ابوذر روزی میعادگاه شهیدانی چون شیرودی، کشوری و غفاری و رزمندگانی بوده است که در دوران جنگ تحمیلی از استانهای همجوار به اینجا آمدند و در راستای دفاع از مرز و بوم یکی پس از دیگری به درجه رفیع شهادت نایل می شدند.

 

سلمان حسن پورتصریح کرد: یادآوری و گرامیداشت خاطرات دوران گهربار پیروزی شکوهمند ایران اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس و در رأس آنان خدمت صادقانه و بی‌منت به طلایه‌داران نظام مقدس جمهوری اسلامی به منظور حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده وظیفه عمومی و همگانی است.

 

گفتنی است، روستای کلاوه در بخش قلعه شاهین شهرستان سرپل ذهاب درعملیات جنگ تحمیلی 43 شهید و پادگان ابوذر در 16 اسفند سال 63 یک هزار شهید تقدیم اسلام و نظام کرده است.

ارسال نظرات