در سومین روز و آخرین روز از اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس خانواده‌های پایوران ناحیه روح الله یزد امامزادگان یاسر و ناصر (ع) که برادران حضرت امام رضا (ع) هستند را زیارت نمودند.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۴۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ ناصر و یاسر از فرزندان موسی بن جعفر (ع) می‌باشند. آرامگاه آن دو بزرگواردر روستای گلستان واقع در ۵ کیلومتری غرب مشهد (مسیر مشهد به طرقبه) قرار گرفته است.
بنا به گفتهٔ مدیر فرهنگی اجتماعی این مجموعه، «سالانه سه میلیون زائر به بقعه امامزادگان یاسر و ناصر مشرف می‌شوند که ۲۰ درصد آنان زائران خارجی هستند.» [۱]بیشتر زائران خارجی مربوط به کشور‌های عربی و حاشیهٔ خلیج فارس هستند.
مساحت فعلی این مجموعه هزار مترمربع است. طرح جامع توسعه بقعه امامزادگان ناصر و یاسر از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و هم اکنون در حال اجرا است. در این طرح، هفت هکتار از اراضی اطراف این بقعه توسط خیرین شهرستان طرقبه شاندیز خریداری شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، این اراضی به توسعه شبستان، ایجاد فضای سبز، اماکن اقامتی (زائرسرا)، سالن‌های غذاخوری، کتابخانه دیجیتال، سالن مشاوره و تجهیزات دیگر برای انجام امور فرهنگی اختصاص می‌یابد.
ارسال نظرات