شورجه گفت:جشنواره ملی سرزمین نور،بازتاب حرکت راهیان نور و فرصتی برای زائران راهیان نور برای نمایان کردن استعدادهای ادبی و هنری خود است.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۵۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

جمال شورجه کارگردان فیلم "حماسه مجنون" در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه راهیان نور باعث آشنایی نسل جوان امروزی با حماسه ها و رشادت های شهدای دوران دفاع مقدس می شود، گفت:حضور زائران راهیان نور در ایام نزدیک به نوروز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس می تواند برای بسیاری از جوانان و نسل های امروز و کسانی که آن مقطع تاریخی و حماسه آفرین را ندیده و درک نکرده اند، اتفاق جالبی باشد.


وی ادامه داد: نیاز است که نسل جوان ما از نزدیک با سختی های شهدا و رزمندگان و تلاش های نیروهای بسیج،سپاه و ارتش ما آشنا شوند و بدانند که قهرمان آفرینی شهدا باعث شکست رژیم بعث عراق گردید و این در حالی است که در دوران دفاع مقدس، قریب به 30 کشور از دنیا، صدام را برای جنگ به ایران حمایت تسلیحاتی و نظامی می کردند اما شهدای ما توانستند با رشادت های خود، سرزمین های غصب شده توسط دشمن را باز پس بگیرند.


شورجه در ادامه با اشاره به اینکه راهیان نور می تواند به عنوان یک فرصت عظیم، تاریخ دفاع مقدس را به نسل امروز بازگو کند، تاکید کرد: راهیان نور یکی از کارهای بزرگ فرهنگی و اثرگذار است که این فرصت را به جوانان می دهد تا نسل به گذشته خود اطلاعات بیشتری کسب نمایند.


این کارگردان کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره سرزمین نور که بوی راهیان نور و دفاع مقدس می دهد، بازتاب همین حرکت عظیم و جلوه نورانی راهیان نور است، گفت: به نظر می رسد این جشنواره فرهنگی و هنری، فرصت خوبی برای زائران راهیان نور است تا استعدادهای ادبی و هنری خود را معرض دید قرار دهند.


وی اظهار داشت: تولید آثار فیلم کوتاه توسط فیلم سازان جوان، می تواند آغاز حرکتی برای کارهای بزرگ در آینده نزدیک با مضمون ارزشی باشد و می توان گفت که جشنواره سرزمین نور می تواند مشوق خوبی برای جوانان و زائران راهیان نور برای تولید آثار فاخر دفاع مقدس در حوزه های ادبی و هنری باشد.

ارسال نظرات