سردار کارگر در آیین آغاز به کار رادیو «بهاران»؛
رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: «یادمان‌های دفاع مقدس» محل نمایش عظمت ملت ایران و دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۵۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رییس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در آیین آغاز به کار رادیو بهاران که در محل ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دی ماه سال جاری فرمودند که ما «جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند، این هم برای یک سال و دو سال و ۱۰ سال نیست؛ مال یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز داریم حس می‌کنیم؛ باید پیروزی این جنگ را ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال حس کنیم و این نمی‌شود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این جنگ، این جنگ خیلی فوق‌العاده است، واقعا فوق‌العاده است، هر ذره ذره‌اش را آدم برود بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب هست.»

 
وی ادامه داد: در دو قرن اخیر هر بار که به کشور ما تجاوزی صورت گرفت، بخشی از خاک کشورمان جدا شد؛ اما در شرایطی که به تازگی در کشورمان انقلاب صورت گرفته بود، ارتشش مورد تسویه قرار گرفته بود و مسائل دفاعی‌مان پیش از انقلاب متکی به آمریکا بود و کودتاهایی توسط استکبار در کشورمان صورت گرفته بود، توانستیم در برابر هجمه‌ای که رژیم بعثی با پشتیبانی 35 کشور انجام داده بود، پیروز شویم.

 
سردار کارگر گفت: ما در یادمان‌های دفاع مقدس، عظمت ملت ایران و دفاع مقدس را نشان خواهیم داد. به برکت دفاع مقدس امروز ما به پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی دسترسی پیدا کرده‌ایم. در موضوعات مختلفی همچون علم پزشکی، نانو، هسته‌ای و... نیز پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که این پیشرفت‌ها به برکت دفاع مقدس بوده است. روزگاری برای انجام کوچکترین عمل پزشکی باید به خارج از کشور می‌رفتیم اما امروز کشور ما قطب جراحی است.

 
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ما در دفاع مقدس عبارت «ما می‌توانیم» را متجلی ساختیم، گفت: شعار امسال راهیان نور برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها خواستند و نتوانستند اما ما توانستیم، «ما توانستیم» انتخاب شده است. نسل سوم و چهارم کشور باید بدانند که چه اتفاقاتی در این کشور رخ داده است.

 
رییس ستاد مرکزی راهیان نور عنوان داشت: 70 درصد زائران سرزمین‌های نور، نوجوانان و جوانان بین 15 تا 30 سال هستند؛ یعنی کسانی که نه انقلاب و نه دفاع مقدس را دیدند. جوانان کنونی بهتر از جوانان دوران دفاع مقدس هستند. آن چیزی که باعث شده دشمنان سردرگم بمانند، همین جوانان هستند. آن‌ها می‌گویند آن روزی که اینان دستشان خالی بود، ایستادند و پیروز شدند و امروز که دستشان پر است، قطعاً دست بزن دارند.

 
سردار کارگر در تشریح شعار سال راهیان نور گفت: ما توانستیم در دهن استکبار بزنیم، ما توانستیم سوریه و عراق را از چنگال دشمن نجات بدهیم و توانستن‌های ما خیلی زیاد است و در راهیان نور نشان خواهیم داد که با شهادت پیروز شدیم. در راهیان نور پیروزی‌هایمان را نشان خواهیم داد و به حال خودمان گریه می‌کنیم که آنان رفتند و ما ماندیم.

 
وی در پایان ضمن تشکر از رسانه ملی گفت: از آقای شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی نیز تشکر می‌کنم؛ یک نکته را هم باید بگویم و آن اینکه آقای شاه آبادی فرزند شهید هستند و پدر ایشان شهید آیت الله شاه آبادی است که در جبهه‌های جنگ به شهادت رسیدند و خواهش می‌کنم که ایشان نیز در رادیو بهاران برای مردم و از پدرشان سخن بگویند.

 

منبع: دفاع پرس

ارسال نظرات