خبرهای داغ:
سردار سید هاشم غیاثی در جمع خواهران شاغل سپاه فجر گفت : حضرت فاطمه زهرا (س) حقیقت انسان کامل، اسوه تقوا ، ساده زیستی و مدافع ولایت برای تمامی نسل ها است.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۶۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، نشست فرهنگی خواهران شاغل در سپاه فجر به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و گرامیداشت روز زن با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر برگزار شد.

سردار غیاثی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: تلاش‌های ما در راستای نهضت جهانی امام زمان(عج) و دغدغه‌مندی نسبت به ارزش‌ها باید بر محوریت «تبعیت محض از ولایت» صورت گیرد.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه زنان مومنِ مسلمان یکی از پایه‌های اصلی تشکیل دهنده جامعه اسلامی هستند، گفت: حضرت فاطمه (س) الگوی بی‌نظیر برای زنان مسلمان در تمام عرصه‌هاست، زن در نقش مادر، همسر و مدیر خانه و خانواده، نقش اساسی در تربیت فرزندان متدین، حمایت از مرد و هدایت خانواده در مسیر زندگیِ اسلامی را برعهده دارد.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: وضعیت زن در جامعه نشانگر هویت دینی جامعه است، اینکه زنان در یک جامعه اسلامی می‌توانند در عین فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حریم اسلامی را هم حفظ کنند موفقیت زنان جامعه را نشان می‌دهد.

وی افزود: سَبکِ زندگی حضرت فاطمه (س) همان سَبکِ زندگی اسلامی و قرآنی است که خانواده را به سوی سعادت دنیا و آخرت راهنمایی می‌کند.

فرمانده سپاه فجر  با بیان اینکه سعه صدر و اخلاص نعمتی است که خدا به انسان‌ها داده است گفت: اگر بخواهیم سبک زندگی فاطمی را سرلوحه کارمان قرار دهیم باید سعه صدر و اخلاق داشته باشیم.

سردار غیاثی در جمع  خواهران شاغل در سپاه فجر  با بیان اینکه انتظارات از مجموعه سپاه پاسداران بالاست، گفت: این دین اسلام که امروز در اختیار ما قرار گرفته است حاصل تلاش پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع)، علمای اسلام و شهداست، همین موضوع وظیفه سنگین ما را گوشزد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج مولود انقلاب هستند تصریح نمود : امام خمینی (ره) به سبب اهدافی که برای انقلاب داشتند نهادهایی را تشکیل دادند که سپاه و بسیج هم جز آنها بود و هرچه از انقلاب می‌گذرد بیشتر اهمیت این تصمیمات برای ما آشکار می‌شود.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به وظایف فردی و سازمانی خواهران شاغل در سپاه گفت: وظایف فردی در اولویت قرار دارد و تا زمانی که وظایف فردی به خوبی انجام نشود وظایف سازمانی نیز به خوبی صورت نخواهد گرفت.

سردار غیاثی در تشریح بخشی از وظایف سازمانی کارکنان خواهر در سپاه با اشاره به محدودیتهای موجود بیان کرد: رشد سپاه و بسیج با توجه به محدودیت‌هایش صورت گرفته و در انجام امورات باید این را بدانیم که توان ما به میزان اتصال به خدا بستگی دارد نه به امکانات.

وی با بیان اینکه باید ببینیم در چه جایگاهی در حاکمیت دینی قرار داریم افزود: با توجه به اینکه از میان خیل عظیم مردم ایران وظیفه پاسداری از انقلاب به ما رسیده است باید با رعایت تقوا، مانع از انحرافات شویم.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر انجام فرائض دینی گفت: اگر بخواهیم پاسدار ارزش‌ها باقی بمانیم باید پارسایی، پایداری، توجه به نماز و قرآن، توسل به ائمه اطهار(ع) و برنامه‌ریزی را در زندگی خود مورد توجه قرار دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها