مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج درگز:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج درگز بر اهمیت درختکاری تاکید کرد و گفت: خداوند متعال روز قیامت در مورد چهار حق از انسان سوال می‌کند که یکی از آن‌ها حق طبیعت است.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۶۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام داوود عبداللهی ضمن حضور در بین پرسنل اداره منابع طبیعی درگز، بر اهمیت درختکاری از دید آیات و روایات قرآنی تاکید کرد و گفت: خداوند متعال روز قیامت در مورد چهار حق از انسان سوال می‌کند که یکی از آن‌ها حق طبیعت است.

وی افزود: حق الله، حق الناس و حق نفس از جمله حقوقی هستند که در مورد آن‌ها مطالب زیادی بیان شده، اما در سخنرانی‌ها و جلسات، کمتر به مساله حق طبیعت پرداخته ایم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج درگز تشریح کرد: طبیعتی که در آن زندگی می‌کنیم خدماتی را در اختیار ما قرار داده و ما هم در مقابل وظیفه داریم به آن خدمتگزاری کنیم؛ اگر حواسمان به این ثروت‌های الهی نباشد و حقوق آن‌ها را به درستی ادا نکنیم فردای قیامت مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام عبداللهی تاکید کرد: همانگونه که اگر کسی در حال نماز باشد او را مورد آزار و اذیت قرار نداده و مراعات می‌کنیم باید مد نظر داشته باشیم که تمام موجودات آسمان و زمین دائم در حال ذکر خدا هستند، اما ما انسان‌ها به دلیل نداشتن معرفت و درک کافی، از دیدن این حقیقت محروم و بی بهره ایم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت: اهمیت مساله درختکاری به اندازه ایست که پیامبر گرامی اسلام در نبرد‌های صدر اسلام به یارانشان توصیه می‌کردند جوری بجنگید که به درختان آسیب نرسد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کاشت درختان مثمر اظهار کرد: اگر کسی درختی بکارد و انسان‌ها و حیوانات از میوه آن استفاده کنند برای او صدقه نوشته می‌شود؛ فرشتگان الهی اطراف درختان میوه دار در حال رفت و آمد هستند.

حجت الاسلام عبداللهی عنوان کرد: امیر المومنین در دوران ۲۵ ساله خانه نشینی ۶۰ هزار درخت به دستان مبارک خود کاشتند که این عمل ایشان نشان از اهمیت درختکاری دارد.

وی تبیین کرد: اگر به اندازه کاشتن یک درخت تا رسیدن قیامت فرصت باشد باید اقدام به کاشت آن بکنیم.

خاطر نشان می‌شود؛ در پایان این دیدار؛ چند نهال از درختان مثمر و غیر مثمر توسط میهمانان اداره منابع طبیعی کاشته شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها