عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این اقدام مصداق ضرب المثلی است که می گوید خواستیم ابرویش را درست کنیم اما چشمش را هم کور کردیم.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۷۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسن نژاد در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه با دستور، قیمت ارز نه پایین و بالا می رود، گفت: باید برای کنترل قیمت ارز سیاست درستی را به کار ببریم و با دستور نماینده مجلس و رئیس بانک مرکزی، ارزش پول ملی تعیین نمی شود.

وی به دستور بانک مرکزی برای عرضه ارز با قیمت مصوب اشاره و تصریح کرد: این اقدام مصداق ضرب المثلی است که می گوید خواستیم ابرویش را درست کنیم اما چشمش را هم کور کردیم. این سیاست یک اشتباه محض و خلاف قانون برنامه پنجم و ششم توسعه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دستور بانک مرکزی دخالت کامل در بازار است. مردم هم خوب می دانند دولت در درازمدت نمی تواند به صورت قسطی ارز بفروشد بالاخره یک روز مجبور است این کار را متوقف کند.

وی اضافه کرد: کسانی که این روزها ارز خریداری می کنند و می روند در بازار می فروشند، این افراد کسانی نیستند که به ارز برای مسافرت خارج از کشور خود نیاز داشته باشند.

عضو شورای عالی اقتصاد، اقتصاد را یک علم عنوان کرد که باید بر اساس علم با آن برخورد کرد و در ادامه اظهار داشت: وقتی می خواهید قیمت ارز را مشخص کنید، از قاعده پیروی می کند؛ مابه التفاوت نرخ تورم دو کشور هر سال باید روی قیمت ارز بیاید یا مابه التفاوت نرخ سود دو کشور در قیمت ارز در نظر گرفته شود. چهار سال و سالی به طور میانگین ده درصد تورم داشتیم اما قیمت ارز را در این چهار سال نگه داشته ایم و به این شکل امروز شاهد نوسانات ارز هستیم.

وی افزود: امروز عده ای از مردم متوجه شده اند دلار و یورو کالای سرمایه ای است و به همین دلیل ترجیح می دهند پول هایشان را از بانک بردارند و طلاهایشان را بفروشند تا دلار بخرند تا روزی که گران شد، آنها را بفروشند و سود کنند.

حسن نژاد درباره وجه نظارتی مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: درست است که همه سعی دارند مجلس را بکوبند که نظارت نمی کند اما باز هم شاهد هستیم هر زمان مجلس به موضوعی ورود کرد، نتایج مثبت را دیده ایم. متاسفانه بانک مرکزی زیر نظر نظارت مجلس شورای اسلامی نیست و تا زمانی این وضعیت وجود دارد، نمی توانیم از رئیس بانک مرکزی سوال کنیم.

ارسال نظرات