خبرهای داغ:
نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

رقص و پایکوبی بدون تردید هتک حرمت حریم فاطمه (س) است

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: برپایی مجلس به نام حضرت فاطمه زهرا (س) و ایجاد رقص و پایکوبی بدون تردید هتک حرمت حریم فاطمه (س) است، مبادا به بهانه جشن و شادکامی آنچه دلخواسته ما است به عنوان فرهنگ دینی در جامعه القا شود.
کد خبر: ۸۹۹۷۸۸۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
رقص و پایکوبی بدون تردید هتک حرمت حریم فاطمه (س) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ولادت حضرت زهرا (س) از ایامی است که می‌توان به تحلیل، بررسی و مطالعه زندگانی سراسر نورانی حضرت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) شخصیت نمونه و مثال‌زدنی است که در همه قرون و اعصار الگو و اسوه برای بشریت هستند. اوصاف رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا (س) در مدیریت منزل، تربیت فرزندان، حضور در اجتماع و ارتباط با خداوند می‌تواند بهترین سرمشق برای تدوین معرفت‌شناسی پیرامون امتیارات اخلاقی و روحی حضرت باشد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید اجازه دهیم افراد افکار تحمیلی خود بر فرهنگ فاطمی را تجلی حقیقی از دانش فاطمی به جامعه معرفی کنند گفت: برپایی مجلس به نام حضرت فاطمه زهرا (س) و ایجاد رقص و پایکوبی بدون تردید هتک حرمت حریم فاطمه (س) است، مبادا به بهانه جشن و شادکامی آنچه دلخواسته ما است به عنوان فرهنگ دینی در جامعه القا شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته بزرگداشت مقام زن باید پیرامون ضروریات ایمان یک زن مؤمن و لوازم ایمان با مردم سخن به میان آورد.

رضوی‌مهر با بیان اینکه حجاب از ضرویات دین است که در فرهنگ فاطمی تأکید آن در عمل و گفتار متجلی است گفت: نمی‌توان امروز در دوران تمدن اسلامی افکار و اندیشه خود را به عقب برگردانده و توقع داشته باشیم دخترانمان از حضرت زهرا (س) الگوگیری کنند.

وی حکومت و مردم را در فضاسازی معنوی مبتنی بر فرهنگ فاطمی دارای وظیفه ذکر کرد و افزود: هرگز دولتمردان نباید خود را عاری از مسؤولیت نسبت به فرهنگ‌سازی دینی به جامعه بدانند و آحاد جامعه نباید منتظر باشند که حکومت برای آن‌ها ابلاغ دستورات دینی داشته باشد بلکه مردم و حکومت باید در بالندگی و پرورش ایده‌های فاطمی در داخل و خارج از کشور تلاش کنند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید در زمینه استفاده از علوم و فنون روز برای شناسایی مکتب فاطمی نسبت به گذشته فعال‌تر بود و به ویژه با مستندسازی در سیما پیرامون مباحث ضروری دین مانند عفت و حجاب فاطمی فعالیت شود.

وی عنوان کرد: ساخت انیمیشن، چاپ کتاب و تدوین دانشنامه فاطمی از ضروریاتی است که می‌تواند روشنایی‌بخش مسیر دختران و پسران در تقواپذیری و الگوگیری از خاندان عصمت و طهارت (ع) باشد.

رضوی‌مهر یادآور شد: حضرت فاطمه (س) خورشیدی است که هرگز غروب نمی‌کنند و آسمان اندیشه‌ها به وجود حضرت زهرا (س) به عنوان منبع معنویت الهی نگاهی نیازمند تا قیامت دارد.
ارسال نظرات