پنج طرح در مجمع بسیج شهرستان شاهرود در راستای رفع مشکلات موجود در جامعه ارائه و تصویب شد.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۰۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، یازدهمین مجمع بسیج شهرستان شاهرود با حضور امام جمعه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج این شهر برگزار شد.
در این مجمع، پنج طرح ارائه شد که این طرح‌ها عبارت‌ از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، طرح دست‌رنج (حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی)، آموزش و ترویج، انسجام‌بخشی به کاشت و برداشت علوفه‌های مناسب با الگوهای کم‌آبی و توسعه شترداری، مهربانو، روایت همت است.
طرح سند تحول بنیادین با هدف عملیاتی‌کردن سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش و تعمیق باورها مطرح شد که بسیج فرهنگیان با آگاهی از این موضوع با برگزاری سلسله جلسات شورای اندیشه‌ورزی، بازخوانی سند در مدارس و اجرایی‌کردن آن در دستور کار خود قرار داده است.
طرح دست‌رنج با هدف تأمین مواد اولیه، آموزش، بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی ارائه شد.
طرح آموزش و ترویج به کاشت علوفه با هدف توسعه کشاورزی و دام‌پروری بدون اتکا به منابع آب زیرزمینی، ایجاد اشتغال در شرایط خشک‌سالی، توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال مولد بر مبنای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده است.
طرح مهربانو با هدف دست‌یابی و شناخت هویت ارزشمند دختران از خود بر مبنای مدل روایت‌گری، داستان محور برنامه‌ریزی شده است و با حفظ شاخصه جذابیت، کوتاهی، استمرار و تأثیرگذاری با استفاده از جادوی هنر، ادبیات که دارای شاکله‌ای آمیخته به احساس و سازگار با روح لطیف دختران است پایه‌گذاری شده است، فرآیند هدفمند مطالعه کتاب و جلسات گفت‌وگو و مناظره از برنامه‌های عملیاتی مهربانو است.
طرح روایت همت با هدف افزایش فرهنگ کار و تلاش در بین کارگران (ایجاد انگیزه) که در این طرح برنامه‌ریزی بر مبنای ارتقا منزلت جایگاه کار و کرامت انسانی در بین کارگران است و برای تحقق راهکار فوق باید به دو بعد درونی و بیرونی کوثر بر این مسأله توجه کرد با انجام سه برنامه روایت همت، اردوی عزت و حلقه وصل از سلسله برنامه‌های اجرایی هدفمند این برنامه است.
در این جلسه مخالفان و موافقان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص طرح‌ها پرداختند و در پایان رأی‌گیری انجام و تصویب شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها