نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: اقشار مختلف مردم و مسئولین یزد نیز باید به این مهم توجه داشته باشند که برنامه‌ها، جشن‌ها و مراسماتی که در آستانه سال نو و ایام نوروز برگزار می‌شود نباید به جایگاه برجسته و شناخته‌شده معنوی یزد آسیب بزند.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۱۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و روز زن در بیان فضائل و کرامات حضرت صدیقه کبری (سلام‌الله علیها) اظهار داشت: زندگی ایشان سراسر ایمان و مهربانی بود و این بانوی بزرگوار الگویی بی‌نظیر برای همه زنان است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به اینکه احکام و مبانی اسلامی از جمله حجاب، باعث حفظ کرامت و ارزش‌های زنان است، تاکید کرد: در مقابل، نگاه غربی زن را به چشم کالا و ابزار می‌بیند و هیچ ارزشی برای جایگاه خانواده و کرامت انسان‌ها و زنان قائل نیست.

وی گفت: آمار بالای فساد و خشونت و وجود تعداد کثیری نوزاد بدون پدر، از مصادیق بی‌تفاوتی غرب نسبت به جایگاه و ارزش‌های انسانی است، اما غربی‌ها ایران را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند!

نماینده، ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: دشمن همواره درصدد ضربه به فرهنگ جامعه و ترویج فساد در بین مسلمین است، در این راستا مسئولین وظیفه دارند تا مانع ترویج بی‌بندوباری و بی‌اخلاقی در جامعه شوند و اجازه ندهد عده‌ای به ارزش‌ها و مبانی دینی جامعه ما آسیب بزنند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: زنان باحجاب می‌توانند در جامعه پویاتر و مؤثرتر باشند و آنچه مانع تعالی و موفقیت زنان می‌شود گرفتار شدن آن‌ها به سبک زندگی غربی است.

ناصری یادآور شد: افراد بدحجاب و بی‌عفافی که در جامعه حضور پیدا می‌کنند هم برای خودشان مشکل درست می‌کنند و هم فساد را در جامعه ترویج و زمینه گناه را فراهم می‌کنند و چنین افرادی در آخرت هم از اعمال خود پشیمان خواهند بود.

وی با یادآوری وظیفه مسئولین افزود: مسئولین ذی‌ربط و متولیان امر فرهنگی کشور نیز در این راستا وظیفه‌دارند تا جوانان ما را با مفاهیم و ارزش‌های اسلامی آشنا کرده و به بهترین نحو شرایط تربیت آن‌ها را فراهم کنند و کوتاهی مسئولان در این عرصه به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نخواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: اقشار مختلف مردم و مسئولین یزد نیز باید به این مهم توجه داشته باشند که برنامه‌ها، جشن‌ها و مراسماتی که در آستانه سال نو و ایام نوروز برگزار می‌شود نباید به جایگاه برجسته و شناخته‌شده معنوی یزد آسیب بزند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد با تأکید بر اینکه یزد در کشور با عنوان‌هایی همچون حسینیه ایران و دارالعباده شناخته می‌شود، تاکید کرد: این صفات و ویژگی‌های نیکو باید برای یزد حفظ شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش به سفر وزیر خارجه فرانسه به کشور و سخنان گستاخانه او قبل از این سفر اشاره کرد و یادآور شد: برخورد قاطع مسئولین ما با این فرد، اقدامی به‌جا و لازم بود و همه باید بدانند ملت و مسئولین ما هرگز اجازه دخالت بیگانگان در امور کشور را نخواهند داد و همواره در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی خواهند کرد.

وی با بیان بر اینکه دیپلمات‌های ما نیز باید با به‌کارگیری ابزار‌های رسانه‌ای، صدای حقانیت و مظلومیت این انقلاب و کشور را به گوش جهانیان برسانند؛ خاطرنشان کرد: این مهم باید موردتوجه جدی مسئولین وزارت خارجه قرار بگیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد افزود: در این راستا اگر هزینه‌ای برای تبلیغات خرج شود در حقیقت هزینه برای حفظ امنیت و تعالی کشور و شناساندن انقلاب به سایر ملت‌ها و کشور‌ها است و باعث می‌شود تا نقشه‌های شوم استکبار و غربی‌ها خنثی شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی درگرو اقدام جدی مسئولین و توجه همه اقشار به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی است، عنوان کرد: صنعتگران و فعالان اقتصادی باید نسبت به توانایی‌های داخلی و استعداد‌های کشور توجه بیشتری داشته باشند و روحیه خودباوری را در کشور تقویت کنند.

ناصری گفت: حل مشکلات معیشتی مردم در این ایام باید موردتوجه بیشتر مسئولین باشد. به ویژه در آستانه سال جدید، حمایت از قشر محروم و نیازمند باید موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.
ارسال نظرات