امام جمعه زاهدان گفت: دشمن از قرار گرفتن ایران اسلامی در قله های پیشرفت هراس دارد
کد خبر: ۸۹۹۷۹۲۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: قرار گرفتن ایران اسلامی در قله‌های پیشرفت در عرصه‌های علمی، صنعتی، دانش فضایی، پزشکی و نانوتکنولوژی به برکت تلاش غیرتمندانه نیرو‌های درون زا بدون کمک گرفتن از کشور‌های دیگر بوده است.

وی افزود: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل آگاهی از ناتوانی در مقابله با قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ترس از این اقتدار دستور قرار دادن این نهاد را در لیست تحریم داده است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان می‌دانند رشد و پیشرفت شکل گرفته در کشور درون زاست و امروزه هیچ کشور در حال رشدی با ایران اسلامی قابل مقایسه نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: ایران اسلامی در اوج تحریم‌ها به برکت حضور جوانان با غیرت و تلاش‌های شبانه روزی آنان با تفکر جهادی نه تنها توانست عقب افتادگی‌های دوران ستم شاهی، بلکه خسارات هشت سال جنگ تحمیلی قدرت‌های استکباری غرب و شرق علیه این سرزمین را جبران کند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: قرار گرفتن ایران اسلامی در قله‌های پیشرفت در عرصه‌های علمی، صنعتی، دانش فضایی، پزشکی و نانوتکنولوژی به برکت تلاش غیرتمندانه نیرو‌های درون زا بدون کمک گرفتن از کشور‌های دیگر بوده است.

آیت الله سلیمانی افزود: ساخت راه آهن چابهار - زاهدان و گازرسانی به شهر‌های سیستان و بلوچستان از جمله آرزو‌های مردم این استان بود که به برکت انقلاب اسلامی در حال انجام است.
نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: زمانی که بحث حمله نظامی آمریکا و صهیونیست به مراکز هسته‌ای ایران مطرح بود دولتمردان این کشور گفتند، چون این سرمایه‌ها درون زاست هیچ حمله‌ای قادر به از بین بردن آن نیست یا در مساله تکمیل فاز‌های پارس جنوبی که بعد از خروج نیرو‌های خارجی نیمه کاره ماند با تلاش قرارگاه سازندگی سپاه به سرانجام رسید.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: حدود ۴۰ سال است که تحریم علیه ایران از سوی قدرت‌های استکباری اعمال می‌شود، اما هیچ غلطی نتواستند در مسیر جلوگیری از پیشرفت کشور ما بکنند.

عضو خبرگان رهبری از تلاش نیرو‌های سپاه در عرصه سازندگی، کمک به اقتصاد مقاومتی و فعالیت‌های خرد در مسیر توسعه و آبادانی ایران اسلامی قدردانی کرد و گفت: کنگره ملی شهدا با تلاش سپاه به خوبی در سیستان و بلوچستان اجرا شد، اما برخی از خانواده‌های شهدا گلایه‌هایی را مطرح کردند که سعی شد از آنان دلجویی شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت حضرت زهرای اطهر (س) و روز زن به تمام بانوان به مقایسه نگاه‌ها در نامگذاری روز زن در دنیای غرب و ایران اسلامی پرداخت.

آیت الله سلیمانی افزود: در غرب وقتی انقلاب صنعتی شکل گرفت از زنان به عنوان نیروی کار ارزان قیمت در کارخانجات، صنایع و مشاغل سخت استفاده فیزیکی می‌شد و با توجه به این شرایط گروهی از زنان کارگر در آمریکا بیش از ۱۰۰ سال پیش به اعتراض برای احقاق حقوق واقعی خود برآمدند که این واقعه به عنوان نماد روز زن شناخته شد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: نگاه ابزاری و استفاده کالا گونه از وجود و لطافت زنان در تبلیغات رسانه‌ها برای نظام لیبرال سرمایه گذار غرب، افزایش انحرافات اخلاقی و جنسی به گونه‌ای که سالانه حدود ۲۰۰ هزار زن و دختر در اروپا به خودفروشی کشیده شدند، ایجاد آسیب‌های روحی و روانی بسیار برای زنان، فروپاشی نظام خانواده، کاهش ازدواج، افزایش طلاق و سقط جنین و گسترش روابط بدون ازدواج از مهمترین شرایط شکل گرفته برای زنان در دنیای غرب است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار‌های متعدد جمع آوری شده در خصوص آسیب‌های اخلاقی شکل گرفته علیه زنان در دنیای غرب گفت: افزایش خشونت مردان علیه زنان از دیگر مشکلات دنیای غرب است به عنوان نمونه بر اساس آمار امسال سه میلیون زن در فرانسه توسط شریک زندگی خود کتک خوردند.

آیت الله سلیمانی گفت: بر عکس دنیای غرب سالروز بزرگ بانویی با ویژگی‌های بسیار شایسته به عنوان روز زن و مادر در ایران اسلامی نامگذاری شد که اسوه و الگوی تمام زنان و مردان است.

امام جمعه زاهدان افزود: بر اساس دین مبین اسلام حضرت زهرای مرضیه (س) تجلی عینی و عملی قرآن است و به تمام انسان‌ها توصیه می‌شود تا ایشان را برای رسیدن به سعادت و خوشبختی الگوی خود قرار دهند.
ارسال نظرات