امام جمعه مهربان در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه 12 اسفند به روز راهیان نور نامگذاری شده است، گفت: هدف از راهیان نور ترویج ارزش های انقلاب در اردوهای راهیان نور و ارتباط نسل جوان با نسل اول انقلاب و انتقال ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۲۶
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن مرسلی، افزود: افزایش قدرت نرم و اقتدار نظام اسلامی با ترویج فرهنگ ایثار وجهاد و شهادت است و خانواده های محترم اگر مسافرت های جذاب و متحول کننده برای خود و فرزندانشان را می خواهند سفر راهیان نور که به تعبیر مقام معظم رهبری گنج پر جهاد انقلاب اسلامی است را فراموش نکنند.

وی در ادامه روز میلاد پر خیر و پربرکت حضرت فاطمه زهرا(س) که به روز زن وروز مادر نامگذاری شده است را به خدمت بانوان مکرم تبریک گفت و اظهارداشت: این روز مصادف شده است با تولد بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است و مصداق کوثر و خیر کثیر برای همه مسلمانان و دنیای شرق و غرب از عطایای حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت الاسلام مرسلی به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اشاره و بیان کرد: جوانان مومن مساجد و هیات امنا مومن به کمک این کانون ها اقدام کنند و برنامه های متنوع برای نسل جوان داشته باشند کوتاهی در ترویج فرهنگ قرآن؛ اهل بیت و حجاب و عفاف و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از گناهان نابخشوده امروز جوامع بشریت خصوص جامعه اسلامی به حساب می آید.

امام جمعه مهربان چند تذکر برای چهارشنبه آخر سال داشت و گفت: کم کردن هزینه های تشریفاتی برای عروس و دامادها که این تشریفات مثل زنجیر پای جوانان را در ادواج های آسان می گیرد و هرچند ساده تر بی تشریفات تر بهتر در حد اهدا یک کادو اونم برای جلب محبت بیشتر ما شاهد هستیم چقدر زندگی ها بخاطر این تشریفات از هم می پاشد.

حجت الاسلام مرسلی ادامه داد: مواظب این ترقه بازی و آتش روشن کردن ها باشیم آزار و اذیت دیگران حرام است مخصوصا زنان و کودکان و عابران پیاده  و عابران سواره هم همین طور بعضی ها کارهای احمقانه انجام می دهند و برای خوش گذارنی و خندیدن چند ثانیه ترقه را داخل ماشین انداخته بودند که کل شیشه های ماشین ریخته بود و چقدر ترس و وحشت راننده را گرفته بود .

وی تصریح کرد: با صدمات جبران ناپذیر، بریده شدن دست و انگشت ها، سوخت بدن و سوختن چشم  نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم که آبروی دین و فرهنگ ما را زیر سئوال ببرند و از جوانان حسینی و زهرای انتظار بیشتر از این هاست و از مغازداران محترم تقاضا می کنیم این وسایل را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار ندهند و بخاطر سود چندتومن جان خانواده ها و جوانان و نوجوانان را به خطر نیاندازند و از نیروی انتظامی و سپاه و بسیجیان و عموم مردم مومن می خواهم مقتدرانه برخود کنند و اجازه ضربه زدن را به خانواده ها ندهند.

حجت الاسلام مرسلی به آغاز ثبت نام حوزه های علیمه اشاره و اضافه کرد: خانواده ها فرزندان خود را برای تدریس و تحصیل علوم دینی تشویق کنند، عالمان تهذیب و دانشمند نیاز اصلی جوامع برای دین و اسلام است.

 

ارسال نظرات